IAB Türkiye, Türk internet kullanıcılarının profilini ortaya koyan İnternet Ölçümleme Araştırması’nı yayınlandı.
IAB’ye göre Türkiye’de 12 yaş üstü 24,55 milyon internet kullanıcısı var ve araştırma bu kullanıcıların yüzde 86′sını kapsıyor.
IAB sosyo demografideki ve online kullanımdaki değişiklikleri göstermek için karşılaştırmalı bir infografik yayınladı. Bu infografiğe göre kadınlar yaz döneminde interneti aktif kullanmaya devam ediyor.
İnterneti aktif kullanan kadınların yüzde 67'si 25 yaş üstü ve hane alışverişinden sorumlu, yüzde 85'i ABC1 SES grubunda, yüzde 50'si lise ve üstü diplomaya sahip ve yüzde 21'i özel veya devlet sektöründe çalışıyor.
IAB raporuna göre kadınlar internette sosyaller ve yüzde 46'sı öğrenci, yüzde 33'ü çalışan, yüzde 21'i evde olan 7 milyon kadın sosyal medyayı en çok çevreleriyle haberleşmek için kullanıyorlar. Bunun yanı sıra, forum ve bloglara da ilgi gösteriyorlar.
Kadınlar internet üzerinden gazete, dizi gibi başka mecralara da ulaşıyorlar. Kadınların yüzde 43'ü internet üzerinden gazete ve haber okurken, yüzde 42'si internet üzerinden dizi ve video izliyor. Bu grubun yüzde 38'i 18-24 yaş arası genç kadınlardan oluşuyor.
Hakkımda
Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder