Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

24 Temmuz 2011

Global reklam harcamaları yüzde 9 arttı

Nielsen Global AdView Pulse verilerine göre, 2011 ilk çeyreğinde global reklam harcamaları yüzde 8.8 arttı. Nielsen verilerinde geleneksel mecralar arasında özellikle televizyon harcamalarının arttığı görülürken, Latin Amerika ve Asya'da tüketici piyasasının büyümesi de dikkat çekti.

TV harcamaları yüzde 12 arttı
Televizyon reklam harcamaları geçen yıla göre yüzde 11.9 arttı. Radyo, dergi ve gazete gibi diğer geleneksel medya mecraları arasında, televizyonun reklam harcaması payı hem gelişmiş hem de gelişen ekonomilerde yüzde 63.5'ten yüzde 65.3'e çıktı.

Radyo ve dergiler, TV'yi takip ediyor
Radyo, geleneksel mecralar arasında reklam harcamaları göz önüne alındığında TV'yi en yakından takip eden mecra. 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 8.5 yükselen radyo reklam harcamalarını, yüzde 6.4 ile dergiler takip etti. Gazetelerde sadece yüzde 1 artış gerçekleşti.

Gelişen ekonomiler büyümeye neden oluyor
Gelişen bölgeler global reklam harcamasındaki büyümeye ivme kazandırıyor. 2011'in ilk çeyreğinde, global reklam harcamaları Asya Pasifik'te yüzde 12.4, Latin Amerika'da yüzde 11 artış gösterdi. Mısır'daki reklam harcamaları yüzde 51.3 düştüğü halde, Asya/Afrika bölgesinde harcamalar yüzde 10.4 arttı.

Batı Avrupa, dünya marketleri arasında reklam harcamasında en az büyüyen bölgeydi. Toplam 2.9 büyüme yaratan Avrupa ülkeleri arasında Yunanistan, İrlanda, İspanya ve İtalya'da reklam harcamaları azaldı. Türkiye (12.9), Fransa (11.6 )ve Norveç (10.2), Avrupa'da reklam harcamalarını artıran ülkeler oldu.

Arjantin ve Güney Afrika reklam harcaması en hızlı büyüyen ülkeler oldu
Arjantin yüzde 37, Güney Afrika yüzde 34.8 ile 2011 ilk çeyreğinde dünya genelinde en yüksek büyüme rakamına ulaşan ülkeler oldu. Çin, Hindistan, Endonezya, Malezya, Filipinler ve Saudi Arabistan'da dünya genelinde reklam harcamalarında 2 haneli büyüme rakamlarına ulaşan diğer ülkeler oldu.

kaynak: mediacatonline

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder