Hakkımda
Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız
15 Eylül 2011
E-Business Analyst aranıyor
Aşağıdaki pozisyonla ilgileniyorsanız lütfen CVnizi şuraya gönderin: ozelilhan@gmail.com
E-Business Analyst
Genel Nitelikler:
AVON,the market leader of the direct selling business and a leading global beauty company,
is looking for an
“E-Business Analyst”
for its Business Development Department.
We invite you to work with us where 125 years of experience has been developed by continuous inspiration and great achievements.
Qualifications:
University degree in related disciplines,
Minimum 3 years of experience preferably in e-commerce, digital marketing campaign management and initiation
Ability to setup and maintain Google Analytics and relevant result oriented marketing tools
Stong comprehension on e-commerce and digital marketing KPIs
Understanding of Google Adwords and Facebook Advertisement Mechanism
Fluency in English, both written and spoken,
Good command of MS Office applications,
High-tech savvy, advanced research and well developed learning skills
Analytical thinking and problem solving skills,
Scheduled, well organized and detailed worker with good concentration,
Team player with good communication interpersonal skills,
For male candidates, military service should be completed.
Job description:
Provide data for building business cases for digital initiatives, propose action plans to management,
Analyze number of visitors per page on all sites,
Analyze competitors and other business relevant sites and best practices,
Monitors and Reports on Social Media channels and on-line communities, inside and outside Avon,
Provide guidance to form web content.
başvuru için: ozelilhan@gmail.com
E-Business Analyst
Genel Nitelikler:
AVON,the market leader of the direct selling business and a leading global beauty company,
is looking for an
“E-Business Analyst”
for its Business Development Department.
We invite you to work with us where 125 years of experience has been developed by continuous inspiration and great achievements.
Qualifications:
University degree in related disciplines,
Minimum 3 years of experience preferably in e-commerce, digital marketing campaign management and initiation
Ability to setup and maintain Google Analytics and relevant result oriented marketing tools
Stong comprehension on e-commerce and digital marketing KPIs
Understanding of Google Adwords and Facebook Advertisement Mechanism
Fluency in English, both written and spoken,
Good command of MS Office applications,
High-tech savvy, advanced research and well developed learning skills
Analytical thinking and problem solving skills,
Scheduled, well organized and detailed worker with good concentration,
Team player with good communication interpersonal skills,
For male candidates, military service should be completed.
Job description:
Provide data for building business cases for digital initiatives, propose action plans to management,
Analyze number of visitors per page on all sites,
Analyze competitors and other business relevant sites and best practices,
Monitors and Reports on Social Media channels and on-line communities, inside and outside Avon,
Provide guidance to form web content.
başvuru için: ozelilhan@gmail.com
13 Eylül 2011
Dijital dünyadan güncel iş ilanları
Dijital dünya ve özellikle dijital reklamcılık her geçen gün firmalarda özelleştiriliyor.
Dijital sektöre özel eleman arayışları da gün geçtikçe artıyor. İşte birkaç güncel ilan.
Kaynak: Dijitolog
Dijital sektöre özel eleman arayışları da gün geçtikçe artıyor. İşte birkaç güncel ilan.
- Finspor – E-Ticaret ve Web Yöneticisi – Secretcv.com
- Loggee Network – Sosyal Medya Meraklısı – Kariyer.net
- AND GRUP / İZODUO – Sosyal Medya ve E-Ticaret Uzmanı – Yenibiris.com
- Doğan Online – Sosyal Medya ve E-Ticaret Uzmanı – Yenibiris.com
- Hepsiburada.com – Kategori Uzmanı – Yenibiris.com
- KVK Teknoloji Ürünleri – E – Ticaret Ekip Lideri – Secretcv.com
- Bidolu TV – Sosyal Media Editörü – Secretcv.com
- A Leading International E-Commerce Company – E-COMMERCE INTERNSHIP – Kariyer.net
- Demsa Group – E-Ticaret Yönetici Yardımcısı – Kariyer.net
- Değişim Grup AŞ – Klinik – Sosyal Medya Danışmanı – Kariyer.net
- İstanbul Bilişim – Kategori Uzmanları – Secretcv.com
- Turkuvaz Medya Grubu – Turkuvaz Medya Grubu – Secretcv.com
- Pronet Güvenlik – PAZARLAMA MÜDÜRÜ – Secretcv.com
- Kiğılı – DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI – Secretcv.com
- MOZAİK TEKSTİL – LAURA BARESSE – Online Satış ve Pazarlama Sorumlusu – Yenibiris.com
- Trend Mağazacılık ve İnternet Hiz.Kuy.San ve Tic. A.Ş – E-Ticaret Satış Satınalma Genel Müdür Yardımcısı – Yenibiris.com
- TEKZEN – e-ticaret Kategori Sorumlusu – Yenibiris.com
- Tazefikir İletişim – Ajans Başkanı Asistanı – Marketing Türkiye İnsan Kaynakları (3. sayfa)
- Tazefikir İletişim – Müşteri Temsilcisi – Marketing Türkiye İnsan Kaynakları (3. sayfa)
Kaynak: Dijitolog
07 Eylül 2011
Satış ve Pazarlama Müdürünüz ne yaptığını bilmiyor mu?
Sosyal Medyayı kısıtlamak doğru mu? Bir de bu açıdan bakın:
Gelişen ekonomik sistem, yeni iş dinamikleri, yeni ekonomi ve artan nüfus, artan işsizlik, özellikle herhangi bir şekilde “eğitim” almış işsizler ordusu sayesinde artan “iş” talebi karşılığını “insan kaynakları” yönetimiyle buldu. HR veya İK olarak kısaltılan bu kavram yalnızca doğru insanı doğru işe almakla kalmıyor, aynı zamanda doğru insanın doğru işteki performansını, verimliliğini ve doğru ücretlendirilmesini de sağlıyor gibi görünerek aslında kendi kendine yeni bir iş alanı oluşturuyor.
80’li yıllarda özellikle Türkiye ölçeğinde kriterler oldukça basit ve insan seçmek kolaydı. Kolej mezunu olmak yabancı dili getiriyordu. Yabancı dil öğrenmek için koleje gidebilmek ise belli bir gelir seviyesinde bir ailenin mensubu olmayı gerektiriyordu. Yabancı dil bilmek Boğaziçi, ODTÜ gibi iyi bir üniversiteye gitmeyi kolaylaştırıyordu. Böyle bir üniversiteyi bitirmek ise zaten iyi bir ekonomik duruma sahip olmanın avantajıyla birleşerek yurt dışında okumayı.
Kısacası baştan sona tam bir kazanç zinciri söz konusuydu. Yabancı dil bilen üniversite mezunlarının sayısının, kolej mezunu sayısının, iyi bir üniversiteden mezun olanların sayısının parmakla gösterildiği böyle bir durumda seçim yapmak da tahmin edebileceğiniz gibi çok kolaydı.
Fakat günümüzde durum oldukça değişmiş görünüyor. Evet ekonomik olarak sınıflar arasındaki farklılık açılmasına rağmen yüzlerce yabancı dil eğitimi veren kolej, onlarca üniversite, rekabet koşulları sayesinde başarılı öğrencilere verilen burslarla eğitimde eşitlik sağlanmadıysa bile kalifiye varsayılan yetişmiş eleman sayısındaki artış gözle görülür durumda. 80’lerdeki CV’lerden farklı olarak şimdi bir çok CVde İngilizce bilgisi standart, yanında ikinci yabancı dilleri görmek mümkün. Hatta yanlarında yurt dışında master ve doktora derecelerini de.
Üstelik bu işe alma sürecini daha iyi yapabilecek olan İK sistemi de mevcut. Eskiden nitelikleri en iyi olan tartışmasız sperm yumurtayı bulabiliyordu. Şimdiyse en iyi spermler arasından hangisinin yumurtayı dölleyeceğine İK karar veriyor.
İşi somuta dökelim. CV gönderme, İK departmanının yüzlerce CV arasından en iyileri elemesi, görüşmeye çağırması, ilk yapılan görüşmelerden sonra kapsamlı ikinci görüşmeler (çoğu zaman kurul şeklinde detaylı görüşmeler, psikolojik testler vb.) çoğu kurumda artık standart bir süreç. Üstelik sadece üst düzey yönetici seçimlerinden bahsetmiyoruz, alt kademedeki elemanlar için de aynı süreç geçerli. Yoksa İK departmanındaki elemanlar bir işe yaramaz.
Artık hepimiz biliyoruz ki yaşam artık eskisi gibi değil, çok büyük bir hızla deviniyor. Öğrenme süreci eskiden olduğu gibi üniversite yaşamıyla kısıtlı bir süreç değil, ömür boyu sürmesi gerekiyor. Doğal olarak bunun bir çok bileşeni var. Okumak gibi, eğitim toplantıları, seminerler, workshoplar, mesleki yayınların takibi ve internet gibi.
Yapılan araştırmalar tüm dünyada, ülkemizde de bu veriler daha aşağı değil, iş yerlerinde başta Facebook olmak üzere Twitter, LinkedIn gibi sosyal medyaya erişimin işveren tarafından kısıtlandığı yönünde.
Peki bundan ne sonuç çıkarabiliriz?
1. Çalıştırdığımız ve uzun süreçlerden geçirerek elediğimiz insanlara düşüncesiz, beceriksiz, aylak, üçkağıtçı muamelesi yapıyoruz. Belki gerçekten de öyleler, o zaman İK departmanımız bir işe yaramıyor. Ya da öyle değiller ama biz öyle olduklarına inanıyoruz, o zaman demek ki İK departmanımıza güvenmiyoruz.
2. İnternetin farklı kullanımları var. Doğal olarak Facebook, Twitter gibi sosyal medyaların da. İnternette porno siteleri dolaşabilirsiniz, veya mesleki bilginizi geliştirebilirsiniz, veya her ikisini de aynı anda yapabilirsiniz. Facebook’ta Recep İvedik filmlerini bolca gülücük ikonuyla paylaşabilirsiniz, veya sosyal ağınızı kurarak işyerinizdeki kişisel gelişiminiz için çevrenizi oluşturursunuz. Twitter’da gece yediğiniz çiğ köftelerin acısını paylaşabilirsiniz, veya kendi ağınızla dünya görüşünüzü, mesleki bilgilerinizi paylaşırsınız.
Dr. House der ki “Herkes yalan söyler”. Aynı şey iş görüşmesindeki motivasyonu işe girmek olan biri için daha da geçerli. Oysa aynı insan Facebook’un hayal dünyasında kendini kaybediyor ve yalan söylemiyor. Recep İvedik videolarını paylaşıyor, piyano çalan kediye gülüyor, aşırı söylemleri olan anlamsız gruplara üye oluyor.
Peki doğru olan bu insana iş yerinde Facebook’u yasaklamak mı, bu vizyondaki adamı o pozisyonda çalıştırmak mı? Yoksa sosyal medyayı doğru anlatarak sosyal medyayı hem onun adına, hem şirket adına bir avantaja çevirecek yolu bulabilmek mi?
Sosyal medyayı yasaklama sebeplerinin başında işverenin zamanını çalmak geliyor. Peki Facebook’ta vaktinizi çalarken paylaştığı videolar YouTube’da, Vimeo’da yok mu zannediyorsunuz? Ya da ekşi sözlük daha mı az eğlenceli vakit öldürmek için? Ya da farklı sitelerde çevrimiçi oyun oynamak?
Bir eleman sosyal medyaya girişi yasaklandığı için zamanınızı çalmıyor mu zannediyorsunuz? Söz konusu olan eğer iş ahlakıysa bir insanda ya vardır ya yoktur. Yoksa zaten iş yerinde internet bile olmasa kankalarıyla eğlenerek zaten kendinin ve sizin vaktinizi öldürecektir.
Başlığa dönecek olursak, İK tarafından kabul gören yeni satış ve pazarlama müdürünüz sosyal medyayı doğru kullanamayacak kadar beceriksiz mi? Yoksa sorunu başka bir yerde mi aramalı?
(Ulvi Yaman’ın blog sayfalarına http://www.ulviyaman.com adresinden ulaşabilirsiniz.)
Kaynak: BTnet.com.tr
Gelişen ekonomik sistem, yeni iş dinamikleri, yeni ekonomi ve artan nüfus, artan işsizlik, özellikle herhangi bir şekilde “eğitim” almış işsizler ordusu sayesinde artan “iş” talebi karşılığını “insan kaynakları” yönetimiyle buldu. HR veya İK olarak kısaltılan bu kavram yalnızca doğru insanı doğru işe almakla kalmıyor, aynı zamanda doğru insanın doğru işteki performansını, verimliliğini ve doğru ücretlendirilmesini de sağlıyor gibi görünerek aslında kendi kendine yeni bir iş alanı oluşturuyor.
80’li yıllarda özellikle Türkiye ölçeğinde kriterler oldukça basit ve insan seçmek kolaydı. Kolej mezunu olmak yabancı dili getiriyordu. Yabancı dil öğrenmek için koleje gidebilmek ise belli bir gelir seviyesinde bir ailenin mensubu olmayı gerektiriyordu. Yabancı dil bilmek Boğaziçi, ODTÜ gibi iyi bir üniversiteye gitmeyi kolaylaştırıyordu. Böyle bir üniversiteyi bitirmek ise zaten iyi bir ekonomik duruma sahip olmanın avantajıyla birleşerek yurt dışında okumayı.
Kısacası baştan sona tam bir kazanç zinciri söz konusuydu. Yabancı dil bilen üniversite mezunlarının sayısının, kolej mezunu sayısının, iyi bir üniversiteden mezun olanların sayısının parmakla gösterildiği böyle bir durumda seçim yapmak da tahmin edebileceğiniz gibi çok kolaydı.
Fakat günümüzde durum oldukça değişmiş görünüyor. Evet ekonomik olarak sınıflar arasındaki farklılık açılmasına rağmen yüzlerce yabancı dil eğitimi veren kolej, onlarca üniversite, rekabet koşulları sayesinde başarılı öğrencilere verilen burslarla eğitimde eşitlik sağlanmadıysa bile kalifiye varsayılan yetişmiş eleman sayısındaki artış gözle görülür durumda. 80’lerdeki CV’lerden farklı olarak şimdi bir çok CVde İngilizce bilgisi standart, yanında ikinci yabancı dilleri görmek mümkün. Hatta yanlarında yurt dışında master ve doktora derecelerini de.
Üstelik bu işe alma sürecini daha iyi yapabilecek olan İK sistemi de mevcut. Eskiden nitelikleri en iyi olan tartışmasız sperm yumurtayı bulabiliyordu. Şimdiyse en iyi spermler arasından hangisinin yumurtayı dölleyeceğine İK karar veriyor.
İşi somuta dökelim. CV gönderme, İK departmanının yüzlerce CV arasından en iyileri elemesi, görüşmeye çağırması, ilk yapılan görüşmelerden sonra kapsamlı ikinci görüşmeler (çoğu zaman kurul şeklinde detaylı görüşmeler, psikolojik testler vb.) çoğu kurumda artık standart bir süreç. Üstelik sadece üst düzey yönetici seçimlerinden bahsetmiyoruz, alt kademedeki elemanlar için de aynı süreç geçerli. Yoksa İK departmanındaki elemanlar bir işe yaramaz.
Artık hepimiz biliyoruz ki yaşam artık eskisi gibi değil, çok büyük bir hızla deviniyor. Öğrenme süreci eskiden olduğu gibi üniversite yaşamıyla kısıtlı bir süreç değil, ömür boyu sürmesi gerekiyor. Doğal olarak bunun bir çok bileşeni var. Okumak gibi, eğitim toplantıları, seminerler, workshoplar, mesleki yayınların takibi ve internet gibi.
Yapılan araştırmalar tüm dünyada, ülkemizde de bu veriler daha aşağı değil, iş yerlerinde başta Facebook olmak üzere Twitter, LinkedIn gibi sosyal medyaya erişimin işveren tarafından kısıtlandığı yönünde.
Peki bundan ne sonuç çıkarabiliriz?
1. Çalıştırdığımız ve uzun süreçlerden geçirerek elediğimiz insanlara düşüncesiz, beceriksiz, aylak, üçkağıtçı muamelesi yapıyoruz. Belki gerçekten de öyleler, o zaman İK departmanımız bir işe yaramıyor. Ya da öyle değiller ama biz öyle olduklarına inanıyoruz, o zaman demek ki İK departmanımıza güvenmiyoruz.
2. İnternetin farklı kullanımları var. Doğal olarak Facebook, Twitter gibi sosyal medyaların da. İnternette porno siteleri dolaşabilirsiniz, veya mesleki bilginizi geliştirebilirsiniz, veya her ikisini de aynı anda yapabilirsiniz. Facebook’ta Recep İvedik filmlerini bolca gülücük ikonuyla paylaşabilirsiniz, veya sosyal ağınızı kurarak işyerinizdeki kişisel gelişiminiz için çevrenizi oluşturursunuz. Twitter’da gece yediğiniz çiğ köftelerin acısını paylaşabilirsiniz, veya kendi ağınızla dünya görüşünüzü, mesleki bilgilerinizi paylaşırsınız.
Dr. House der ki “Herkes yalan söyler”. Aynı şey iş görüşmesindeki motivasyonu işe girmek olan biri için daha da geçerli. Oysa aynı insan Facebook’un hayal dünyasında kendini kaybediyor ve yalan söylemiyor. Recep İvedik videolarını paylaşıyor, piyano çalan kediye gülüyor, aşırı söylemleri olan anlamsız gruplara üye oluyor.
Peki doğru olan bu insana iş yerinde Facebook’u yasaklamak mı, bu vizyondaki adamı o pozisyonda çalıştırmak mı? Yoksa sosyal medyayı doğru anlatarak sosyal medyayı hem onun adına, hem şirket adına bir avantaja çevirecek yolu bulabilmek mi?
Sosyal medyayı yasaklama sebeplerinin başında işverenin zamanını çalmak geliyor. Peki Facebook’ta vaktinizi çalarken paylaştığı videolar YouTube’da, Vimeo’da yok mu zannediyorsunuz? Ya da ekşi sözlük daha mı az eğlenceli vakit öldürmek için? Ya da farklı sitelerde çevrimiçi oyun oynamak?
Bir eleman sosyal medyaya girişi yasaklandığı için zamanınızı çalmıyor mu zannediyorsunuz? Söz konusu olan eğer iş ahlakıysa bir insanda ya vardır ya yoktur. Yoksa zaten iş yerinde internet bile olmasa kankalarıyla eğlenerek zaten kendinin ve sizin vaktinizi öldürecektir.
Başlığa dönecek olursak, İK tarafından kabul gören yeni satış ve pazarlama müdürünüz sosyal medyayı doğru kullanamayacak kadar beceriksiz mi? Yoksa sorunu başka bir yerde mi aramalı?
(Ulvi Yaman’ın blog sayfalarına http://www.ulviyaman.com adresinden ulaşabilirsiniz.)
Kaynak: BTnet.com.tr
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)