Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

03 Ağustos 2011

Facebook kullanıcı sayısı düşüyor..


Son veriler, ABD, İngiltere ve Rusya dahil, çeşitli ülkelerde geçen ay Facebook kullanıcılarının düşüş kaydettiğini gösteriyor.

Facebook'un artık yerleşmiş olduğu ve yaygın olarak kullanıldığı bazı Batı ülkelerinde "doyma noktasına geldiği" yorumları yapılıyor. Halen 700 milyona yakın kişinin, bir başka deyişle dünya nüfusunun yüzde 10'unun, Facebook hesabı var.

Sosyal paylaşım siteleri arasındaki eğilimleri izleyen bir danışmanlık grubu, Mayıs ayında ABD'deki Facebook kullanıcılarının 6 milyon azaldığını açıkladı. Grup, İngiltere, Kanada, Norveç ve Rusya'da da Facebook kullanımının düştüğünü bildirdi.

Bütün bu ülkelerde Facebook artık iyice yerleşmiş olduğu için, sosyal paylaşım sitesinin kimi ülkelerde artık daha fazla yaygınlaşmayacağı saptaması yapıldı. Araştırmacılar, bir aylık verilere dayanarak fazla ileri varsayımlarda bulunulmaması gerektiğini belirtmekle birlikte, birçok ülkede Facebook'un büyümesinde yavaşlama olduğuna dikkat çekiyorlar.

Son iki ayda Facebook'un dünya çapındaki büyümesinde de yavaşlama gözlendiği belirtilmekte. Araştırmacılar, bir ülkede nüfusun yaklaşık yarısı Facebook'a abone olduğunda, doğal bir sınıra varılmış olduğunu düşünüyorlar.

Facebook'un yaygın olduğu ülkelerden Türkiye'deyse, kullanıcıların yıllık artış oranı yüzde 25,1 oldu ve Mayıs ayında 28,2 milyona ulaştı. Türkiye'deki Facebook kullanımı, dünya sıralamasında, ABD, Endonezya, İngiltere'den sonra, dördüncü sırada yer alıyor.

Yeni yeni Facebook kullanımı yaygınlaşan ülkelerden biri olan Brezilya'da geçen ay, sosyal paylaşım sitesini kullananların oranının yüzde 10 arttığı bildiriliyor. Hindistan da Facebook merakının büyük artış gösterdiği ülkelerden bir diğeri.

Kaynak: Ntvmsnbc

01 Ağustos 2011

Bankaların Swift/Bic Kodları

Dünyadaki ve Türkiye'deki bankaların swift-bic kodları sadece uluslararası para transferleri işlemleri yaparken kullanılmaktadır.


Swift Kodu, Bic Kodu Nedir

Dünya genelinde bankalar arasında para transferi sağlayan bir sistem olan SWIFT, açılımı "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication" dır. Bankalar arasındaki ödeme transferlerini elektronik ve güvenlik bir ortamda birkaç dakika içinde yapılmasını sağlayan bu sistem 1973 yılında kurulmuştur ve 1977 yılından bu yana çalışmaktadır. Günde üç milyon geçen bu sistemin yaklaşık altı bine yakın üyesi bulunmaktadır.

Türkiye Banka Swift, Bic Kodları

  • Akbank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Albaraka Türk BIC Kodu / Swift Kodu



  • Alternatif Bank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Anadolubank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Bank Asya BIC Kodu / Swift Kodu



  • Citibank BIC Kodu / Swift Kodu



  • DenizBank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Finansbank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Fortis Bank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Garanti Bankası BIC Kodu / Swift Kodu



  • Halkbank BIC Kodu / Swift Kodu



  • HSBC Bank BIC Kodu / Swift Kodu



  • İş Bankası BIC Kodu / Swift Kodu



  • ING Bank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Kuveyt Türk BIC Kodu / Swift Kodu



  • Şekerbank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Tekstilbank BIC Kodu / Swift Kodu



  • TEB BIC Kodu / Swift Kodu



  • Turkish Bank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Türkiye Finans BIC Kodu / Swift Kodu



  • VakıfBank BIC Kodu / Swift Kodu



  • Yapı Kredi BIC Kodu / Swift Kodu



  • Ziraat Bankası BIC Kodu / Swift Kodu





  • BANKA BIC KODU, SWIFT KODU

  • Akbank BIC Kodu / Swift Kodu

    AKBKTRIS


  • Albaraka Türk BIC Kodu / Swift Kodu

    BTFHTRIS


  • Alternatif Bank BIC Kodu / Swift Kodu

    ALFBTRIS


  • Anadolubank BIC Kodu / Swift Kodu

    ANDLTRIS


  • Bank Asya BIC Kodu / Swift Kodu

    ASYATRIS


  • Citibank BIC Kodu / Swift Kodu

    CITITRIX


  • DenizBank BIC Kodu / Swift Kodu

    DENITRIS


  • Finansbank BIC Kodu / Swift Kodu

    FNNBTRIS


  • Fortis Bank BIC Kodu / Swift Kodu

    DISTRIS


  • Garanti Bankası BIC Kodu / Swift Kodu

    TGBATRIS


  • Halkbank BIC Kodu / Swift Kodu

    TRHBTR2A


  • HSBC Bank BIC Kodu / Swift Kodu

    MIDLTRIX


  • İş Bankası BIC Kodu / Swift Kodu

    ISBKTRIS


  • ING Bank BIC Kodu / Swift Kodu

    OYAKTRIS


  • Kuveyt Türk BIC Kodu / Swift Kodu

    KTEFTRİS


  • Şekerbank BIC Kodu / Swift Kodu

    SEKETR2A


  • Tekstilbank BIC Kodu / Swift Kodu

    TEKBTRIS


  • TEB BIC Kodu / Swift Kodu

    TEBUTRIS


  • Turkish Bank BIC Kodu / Swift Kodu

    TUBATRIS


  • Türkiye Finans BIC Kodu / Swift Kodu

    TAFKBTRIS


  • VakıfBank BIC Kodu / Swift Kodu

    TVBATR2A


  • Yapı Kredi BIC Kodu / Swift Kodu

    YAPITRISFEX


  • Ziraat Bankası BIC Kodu / Swift Kodu

    TCZBTR2A
  • 28 Temmuz 2011

    ComScore'a göre Haziran ayının en popüler 20 Sitesi @Turkish IP

    ComScore Türkiye'de faaliyet gösteren en popüler 20 websitesini açıkladı.
    Aşağıda görebilirsiniz.


    24 Temmuz 2011

    Global reklam harcamaları yüzde 9 arttı

    Nielsen Global AdView Pulse verilerine göre, 2011 ilk çeyreğinde global reklam harcamaları yüzde 8.8 arttı. Nielsen verilerinde geleneksel mecralar arasında özellikle televizyon harcamalarının arttığı görülürken, Latin Amerika ve Asya'da tüketici piyasasının büyümesi de dikkat çekti.

    TV harcamaları yüzde 12 arttı
    Televizyon reklam harcamaları geçen yıla göre yüzde 11.9 arttı. Radyo, dergi ve gazete gibi diğer geleneksel medya mecraları arasında, televizyonun reklam harcaması payı hem gelişmiş hem de gelişen ekonomilerde yüzde 63.5'ten yüzde 65.3'e çıktı.

    Radyo ve dergiler, TV'yi takip ediyor
    Radyo, geleneksel mecralar arasında reklam harcamaları göz önüne alındığında TV'yi en yakından takip eden mecra. 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 8.5 yükselen radyo reklam harcamalarını, yüzde 6.4 ile dergiler takip etti. Gazetelerde sadece yüzde 1 artış gerçekleşti.

    Gelişen ekonomiler büyümeye neden oluyor
    Gelişen bölgeler global reklam harcamasındaki büyümeye ivme kazandırıyor. 2011'in ilk çeyreğinde, global reklam harcamaları Asya Pasifik'te yüzde 12.4, Latin Amerika'da yüzde 11 artış gösterdi. Mısır'daki reklam harcamaları yüzde 51.3 düştüğü halde, Asya/Afrika bölgesinde harcamalar yüzde 10.4 arttı.

    Batı Avrupa, dünya marketleri arasında reklam harcamasında en az büyüyen bölgeydi. Toplam 2.9 büyüme yaratan Avrupa ülkeleri arasında Yunanistan, İrlanda, İspanya ve İtalya'da reklam harcamaları azaldı. Türkiye (12.9), Fransa (11.6 )ve Norveç (10.2), Avrupa'da reklam harcamalarını artıran ülkeler oldu.

    Arjantin ve Güney Afrika reklam harcaması en hızlı büyüyen ülkeler oldu
    Arjantin yüzde 37, Güney Afrika yüzde 34.8 ile 2011 ilk çeyreğinde dünya genelinde en yüksek büyüme rakamına ulaşan ülkeler oldu. Çin, Hindistan, Endonezya, Malezya, Filipinler ve Saudi Arabistan'da dünya genelinde reklam harcamalarında 2 haneli büyüme rakamlarına ulaşan diğer ülkeler oldu.

    kaynak: mediacatonline