Hakkımda
Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız
03 Ağustos 2011
Facebook kullanıcı sayısı düşüyor..
Son veriler, ABD, İngiltere ve Rusya dahil, çeşitli ülkelerde geçen ay Facebook kullanıcılarının düşüş kaydettiğini gösteriyor.
Facebook'un artık yerleşmiş olduğu ve yaygın olarak kullanıldığı bazı Batı ülkelerinde "doyma noktasına geldiği" yorumları yapılıyor. Halen 700 milyona yakın kişinin, bir başka deyişle dünya nüfusunun yüzde 10'unun, Facebook hesabı var.
Sosyal paylaşım siteleri arasındaki eğilimleri izleyen bir danışmanlık grubu, Mayıs ayında ABD'deki Facebook kullanıcılarının 6 milyon azaldığını açıkladı. Grup, İngiltere, Kanada, Norveç ve Rusya'da da Facebook kullanımının düştüğünü bildirdi.
Bütün bu ülkelerde Facebook artık iyice yerleşmiş olduğu için, sosyal paylaşım sitesinin kimi ülkelerde artık daha fazla yaygınlaşmayacağı saptaması yapıldı. Araştırmacılar, bir aylık verilere dayanarak fazla ileri varsayımlarda bulunulmaması gerektiğini belirtmekle birlikte, birçok ülkede Facebook'un büyümesinde yavaşlama olduğuna dikkat çekiyorlar.
Son iki ayda Facebook'un dünya çapındaki büyümesinde de yavaşlama gözlendiği belirtilmekte. Araştırmacılar, bir ülkede nüfusun yaklaşık yarısı Facebook'a abone olduğunda, doğal bir sınıra varılmış olduğunu düşünüyorlar.
Facebook'un yaygın olduğu ülkelerden Türkiye'deyse, kullanıcıların yıllık artış oranı yüzde 25,1 oldu ve Mayıs ayında 28,2 milyona ulaştı. Türkiye'deki Facebook kullanımı, dünya sıralamasında, ABD, Endonezya, İngiltere'den sonra, dördüncü sırada yer alıyor.
Yeni yeni Facebook kullanımı yaygınlaşan ülkelerden biri olan Brezilya'da geçen ay, sosyal paylaşım sitesini kullananların oranının yüzde 10 arttığı bildiriliyor. Hindistan da Facebook merakının büyük artış gösterdiği ülkelerden bir diğeri.
Kaynak: Ntvmsnbc
01 Ağustos 2011
Bankaların Swift/Bic Kodları
Dünyadaki ve Türkiye'deki bankaların swift-bic kodları sadece uluslararası para transferleri işlemleri yaparken kullanılmaktadır.
Swift Kodu, Bic Kodu Nedir
Dünya genelinde bankalar arasında para transferi sağlayan bir sistem olan SWIFT, açılımı "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication" dır. Bankalar arasındaki ödeme transferlerini elektronik ve güvenlik bir ortamda birkaç dakika içinde yapılmasını sağlayan bu sistem 1973 yılında kurulmuştur ve 1977 yılından bu yana çalışmaktadır. Günde üç milyon geçen bu sistemin yaklaşık altı bine yakın üyesi bulunmaktadır.
Türkiye Banka Swift, Bic Kodları
Akbank BIC Kodu / Swift Kodu
Albaraka Türk BIC Kodu / Swift Kodu
Alternatif Bank BIC Kodu / Swift Kodu
Anadolubank BIC Kodu / Swift Kodu
Bank Asya BIC Kodu / Swift Kodu
Citibank BIC Kodu / Swift Kodu
DenizBank BIC Kodu / Swift Kodu
Finansbank BIC Kodu / Swift Kodu
Fortis Bank BIC Kodu / Swift Kodu
Garanti Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
Halkbank BIC Kodu / Swift Kodu
HSBC Bank BIC Kodu / Swift Kodu
İş Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
ING Bank BIC Kodu / Swift Kodu
Kuveyt Türk BIC Kodu / Swift Kodu
Şekerbank BIC Kodu / Swift Kodu
Tekstilbank BIC Kodu / Swift Kodu
TEB BIC Kodu / Swift Kodu
Turkish Bank BIC Kodu / Swift Kodu
Türkiye Finans BIC Kodu / Swift Kodu
VakıfBank BIC Kodu / Swift Kodu
Yapı Kredi BIC Kodu / Swift Kodu
Ziraat Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
BANKA BIC KODU, SWIFT KODU
Swift Kodu, Bic Kodu Nedir
Dünya genelinde bankalar arasında para transferi sağlayan bir sistem olan SWIFT, açılımı "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication" dır. Bankalar arasındaki ödeme transferlerini elektronik ve güvenlik bir ortamda birkaç dakika içinde yapılmasını sağlayan bu sistem 1973 yılında kurulmuştur ve 1977 yılından bu yana çalışmaktadır. Günde üç milyon geçen bu sistemin yaklaşık altı bine yakın üyesi bulunmaktadır.
Türkiye Banka Swift, Bic Kodları
BANKA BIC KODU, SWIFT KODU
Akbank BIC Kodu / Swift Kodu
AKBKTRISAlbaraka Türk BIC Kodu / Swift Kodu
BTFHTRISAlternatif Bank BIC Kodu / Swift Kodu
ALFBTRISAnadolubank BIC Kodu / Swift Kodu
ANDLTRISBank Asya BIC Kodu / Swift Kodu
ASYATRISCitibank BIC Kodu / Swift Kodu
CITITRIXDenizBank BIC Kodu / Swift Kodu
DENITRISFinansbank BIC Kodu / Swift Kodu
FNNBTRISFortis Bank BIC Kodu / Swift Kodu
DISTRISGaranti Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
TGBATRISHalkbank BIC Kodu / Swift Kodu
TRHBTR2AHSBC Bank BIC Kodu / Swift Kodu
MIDLTRIXİş Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
ISBKTRISING Bank BIC Kodu / Swift Kodu
OYAKTRISKuveyt Türk BIC Kodu / Swift Kodu
KTEFTRİSŞekerbank BIC Kodu / Swift Kodu
SEKETR2ATekstilbank BIC Kodu / Swift Kodu
TEKBTRISTEB BIC Kodu / Swift Kodu
TEBUTRISTurkish Bank BIC Kodu / Swift Kodu
TUBATRISTürkiye Finans BIC Kodu / Swift Kodu
TAFKBTRISVakıfBank BIC Kodu / Swift Kodu
TVBATR2AYapı Kredi BIC Kodu / Swift Kodu
YAPITRISFEXZiraat Bankası BIC Kodu / Swift Kodu
TCZBTR2A24 Temmuz 2011
Global reklam harcamaları yüzde 9 arttı
Nielsen Global AdView Pulse verilerine göre, 2011 ilk çeyreğinde global reklam harcamaları yüzde 8.8 arttı. Nielsen verilerinde geleneksel mecralar arasında özellikle televizyon harcamalarının arttığı görülürken, Latin Amerika ve Asya'da tüketici piyasasının büyümesi de dikkat çekti.
TV harcamaları yüzde 12 arttı
Televizyon reklam harcamaları geçen yıla göre yüzde 11.9 arttı. Radyo, dergi ve gazete gibi diğer geleneksel medya mecraları arasında, televizyonun reklam harcaması payı hem gelişmiş hem de gelişen ekonomilerde yüzde 63.5'ten yüzde 65.3'e çıktı.
Radyo ve dergiler, TV'yi takip ediyor
Radyo, geleneksel mecralar arasında reklam harcamaları göz önüne alındığında TV'yi en yakından takip eden mecra. 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 8.5 yükselen radyo reklam harcamalarını, yüzde 6.4 ile dergiler takip etti. Gazetelerde sadece yüzde 1 artış gerçekleşti.
Gelişen ekonomiler büyümeye neden oluyor
Gelişen bölgeler global reklam harcamasındaki büyümeye ivme kazandırıyor. 2011'in ilk çeyreğinde, global reklam harcamaları Asya Pasifik'te yüzde 12.4, Latin Amerika'da yüzde 11 artış gösterdi. Mısır'daki reklam harcamaları yüzde 51.3 düştüğü halde, Asya/Afrika bölgesinde harcamalar yüzde 10.4 arttı.
Batı Avrupa, dünya marketleri arasında reklam harcamasında en az büyüyen bölgeydi. Toplam 2.9 büyüme yaratan Avrupa ülkeleri arasında Yunanistan, İrlanda, İspanya ve İtalya'da reklam harcamaları azaldı. Türkiye (12.9), Fransa (11.6 )ve Norveç (10.2), Avrupa'da reklam harcamalarını artıran ülkeler oldu.
Arjantin ve Güney Afrika reklam harcaması en hızlı büyüyen ülkeler oldu
Arjantin yüzde 37, Güney Afrika yüzde 34.8 ile 2011 ilk çeyreğinde dünya genelinde en yüksek büyüme rakamına ulaşan ülkeler oldu. Çin, Hindistan, Endonezya, Malezya, Filipinler ve Saudi Arabistan'da dünya genelinde reklam harcamalarında 2 haneli büyüme rakamlarına ulaşan diğer ülkeler oldu.
kaynak: mediacatonline
TV harcamaları yüzde 12 arttı
Televizyon reklam harcamaları geçen yıla göre yüzde 11.9 arttı. Radyo, dergi ve gazete gibi diğer geleneksel medya mecraları arasında, televizyonun reklam harcaması payı hem gelişmiş hem de gelişen ekonomilerde yüzde 63.5'ten yüzde 65.3'e çıktı.
Radyo ve dergiler, TV'yi takip ediyor
Radyo, geleneksel mecralar arasında reklam harcamaları göz önüne alındığında TV'yi en yakından takip eden mecra. 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 8.5 yükselen radyo reklam harcamalarını, yüzde 6.4 ile dergiler takip etti. Gazetelerde sadece yüzde 1 artış gerçekleşti.
Gelişen ekonomiler büyümeye neden oluyor
Gelişen bölgeler global reklam harcamasındaki büyümeye ivme kazandırıyor. 2011'in ilk çeyreğinde, global reklam harcamaları Asya Pasifik'te yüzde 12.4, Latin Amerika'da yüzde 11 artış gösterdi. Mısır'daki reklam harcamaları yüzde 51.3 düştüğü halde, Asya/Afrika bölgesinde harcamalar yüzde 10.4 arttı.
Batı Avrupa, dünya marketleri arasında reklam harcamasında en az büyüyen bölgeydi. Toplam 2.9 büyüme yaratan Avrupa ülkeleri arasında Yunanistan, İrlanda, İspanya ve İtalya'da reklam harcamaları azaldı. Türkiye (12.9), Fransa (11.6 )ve Norveç (10.2), Avrupa'da reklam harcamalarını artıran ülkeler oldu.
Arjantin ve Güney Afrika reklam harcaması en hızlı büyüyen ülkeler oldu
Arjantin yüzde 37, Güney Afrika yüzde 34.8 ile 2011 ilk çeyreğinde dünya genelinde en yüksek büyüme rakamına ulaşan ülkeler oldu. Çin, Hindistan, Endonezya, Malezya, Filipinler ve Saudi Arabistan'da dünya genelinde reklam harcamalarında 2 haneli büyüme rakamlarına ulaşan diğer ülkeler oldu.
kaynak: mediacatonline
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)