Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

23 Kasım 2010

Türkler İnternetten korkuyor

Uluslararası araştırma şirketi Taylor Nilsen Sofles tarafından düzenlenen araştırmaya katılan 37 ülke arasında 29. sırada yer alan Türk kullanıcıların büyük çoğunluğunun internetten alışveriş yapmama nedeni, online alışverişin çok zor ve güvensiz olduğunu düşünmeleri. Pek çok kullanıcı kredi kartı numarasını vermenin güvenli olmadığını düşünürken, online alışveriş yapmak için internetteki hizmet ve mal fiyatlarının düşmesini bekleyenler de var.

42 bin kişi üzerinde gerçekleştirilen araştırmalar sonucunda, online alışverişin dünyada da duraklama yaşadığını gösteren rapor, internetten alışveriş yapanların yüzdesinin değişmediğini ancak internet kullanıcılarının artmasıyla bu seköterde de göreceli bir ilerleme yaşandığını belirtiyor. Türkiye’de son 1 ay içerisinde online alışveriş yapanların oranı internet kullanıcıları içerisinde 2001 yılında %1 iken, 2002 yılında %3 olarak gerçekleşti. Önümüzdeki 6 ay içerisinde online alışverişi yapabileceğini belirten kesimin oranı ciddi bir düşüşle %5 oldu. Bu oran geçen sene %13 olarak gerçekleşmişti.



Taylor Nelson Sofres Interactive tarafından üç yıldır her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen ve 2002 yılında 37 ülkenin dahil edildiği Global e-Ticaret Araştırması’na göre, bu ülkelerde Internet kullananların oranı 2001 yılında %31 iken 2002 yılında %34’e çıktı. Internet kullananlar içerisinde online alışveriş yapanların oranı ise %15 seviyesinde kalırken, Internet nüfusunun artışı online alışveriş yapan nüfusun artışının da bir göstergesi oldu.

Türkiye Internet kullanımında %20 oran ile 37 ülke içerisinde 24. sırada yer alırken, 2001 yılı verilerine göre %16 oranı ile düşük Internet penetrasyonlu ülke sıralamasından, 2002 yılında orta seviye penetrasyonlu ülke sıralamasına yükseldi. Internet penetrasyonun en yüksek olduğu ülkeler %60 üzeri oranla Danimarka, ABD, Hollanda ve Kanada oldu.



Türkiye’de son 1 ay içerisinde Internet kullanımı kadınlarda %23, erkeklerde ise %18 seviyesinde gerçekleşirken, internet kullanım oranının en yüksek olduğu yaş grupları ise 12-24 (%24) ve 20-29 (%22) oldu. Diğer yaş gruplarına bakıldığında, Internet penetrasyonunn 30-39 ve 40 yaş ve üzeri gruplarında ise %18 olduğu görüldü.

DİĞER BULGULAR
Araştırmanın diğer önemli bulguları şöyle sıralanabilir:
* Araştırmanın gerçekleştirildiği ülkelerde son 1 ay içerisinde Internet kullanımı %34’dür. Bu oran erkekler nezdinde %38, kadınlar nezdinde ise %30’dur. Geçen sene ile kıyaslandığında Internet kullanımındaki en büyük artış %19’dan %31’e çıkarak Güney Kore’de gerçekleşmiştir.
* Internet kullanıcılarının %17’si gelecek 6 ay içerisinde Internet üzerinden alışveriş yapmayı düşündüklerini belirtmiştir. Bu oranın en yüksek olduğu ülke %60 ile Macaristan’dır.
* Online alışverişte en popüler ürünler kitap (online alışveriş yapanların %23’ü satın almıştır), CD ve diğer müzikle ilgili ürünlerdir (%15’i satın almıştır). Diğer ürünler ise kıyafet (%13), elektrikli ve elektronik aletler (%13) ve tatil paketi / biletidir (%11).
* ABD, online alışverişte %32’lik oranla liderliğini korumaktadır. Geçen sene online alışveriş yapanların oranı ABD’de %33 seviyesindeydi.
* Online yapılan alışverişler karşılığında tüketicilerin %47’si son 1 ay içersinde 1 Euro - 100 Euro arasında harcama yapmıştır. %6’lık bir kesim ise son 1 ay içerisinde Internet üzerinden yaptıkları alışveriş için 1000 Euro üzerinde harcama yapmıştır. Beklenileceği üzere, ileri yaşlardaki kişilerin harcaması daha yüksektir. Ortalamalara bakıldığında erkekler (606 Euro) kadınlara (345 Euro) göre daha yüksek harcama yapmışlardır.
* Internet üzerinden satışı yapılan ürün ve hizmetlerin fiyatı 37 ülke genelinde online alışveriş yapmayanlar açısından çok önemli bir engel olarak görülmemekle birlikte, Türkiye’de online alışveriş yapmayanların %22’si Internet üzerindeki ürün ve hizmetlerin fiyatını yüksek bulduğunu belirtmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder