IAA Mediascope Europe 2010 araştırması, Türkiye’de tüketiciler tarafından giderek daha fazla kullanılan İnternet’in, onların günlük yaşamı üzerindeki etkisinin de paralel bir şekilde arttığını ortaya koyuyor.
Araştırmanın önemli bulguları şu şekildedir;
- Normal bir haftada, Türkiye nüfusunun üçte biri (%33), İnternet kullanmaktadır
- Bu kullanıcılar, haftada ortalama 10 saat İnternet kullanmaktadırlar. Bunlar arasında “Yoğun kullanıcı” olarak sınıflandırılan dörtte birlik (%24) bir kesim ise, haftada 16 saatten fazla bir süreyi İnternet kullanarak geçirmektedir. İnternet kullanımına ayrılan ortalama zaman ise, Türk halkı tarafından gazete (4.4 saat/hafta) ve dergi (4.2 saat/hafta) okumaya ayrılan zamanların toplamından daha fazladır.
- Türkiye’de her 10 İnternet kullanıcısından altısı, her gün İnternete girmektedir. Bu oran (% 60), Avrupa ortalamasının (%53) üzerindedir. Türkiye’de İnternet kullanıcılarının % 35’i ise, İnternet olmaksızın yaşayamayacaklarını dile getirmektedirler.
- Türkler, İnterneti en çok e-posta okumak (% 57), sohbet etmek (% 55), film, TV ya da video klip izlemek (39%), sosyal paylaşım sitelerinde zaman geçirmek, (% 38, yorum okumak, (% 35) ve film, TV programı ya da video klip indirmek (% 34) için kullanmaktadırlar. Bu bulgu, İnternet’in Türkiye’de hem popüler bir eğlence, hem de etkin bir iletişim aracı olarak kullanıldığını göstermektedir.
- Türk İnternet kullanıcılarının % 80’i en az bir İnternet aktivitesini, yarısından fazlası ise (% 54) e- postanın hayatları için vazgeçilemez olarak nitelendiriyor.
- Türkiye’de internet kullanıcılarının üçte ikisi geniş bant bağlantısına sahip. Geniş bant internet kullanıcılarının % 57 ‘si kablosuz ağ bağlantısı ile internete bağlanırken bu oran da Avrupa ortalamasının (% 52) üzerinde.
- Kullanıcıların % 53’ü İnternet’i aile ve arkadaş çevreleri ile teması sürdürmek için kullanırken; % 44’lük bir kesim tüm finansal işlemlerini İnternet kullanarak gerçekleştirmektedir. % 41 oranında kullanıcı, İnternet sayesinde daha iyi ürün ve hizmetleri seçebildiklerini, % 38’lik bir kesim ise çevre konularında daha güncel bilgiye ulaşabildiğini dile getirmektedir.
- Türk kullanıcıların en çok ziyaret ettiği İnternet siteleri ise, % 49 ile haber, % 37 ile emlak, % 34 ile bankacılık ve finansal hizmetler, % 32 ile fiyat karşılaştırma ve yine % 32 ile kişisel bakım ürünleri ve % 31 ile giyim kuşam olarak sıralanmaktadır.
- Bir ürün ya da hizmet hakkında araştırma yapan kullanıcılar, fiyat karşılaştırma sitelerini % 47 oranında önemli bir bilgi kaynağı olarak nitelendirmektedir. Müşteri (% 39 oranında) ve uzman (% 39 oranında) görüşleri de aynı şekilde büyük öneme sahiptir. Benzer şekilde, tanınmış perakende mağazalarının web siteleri de % 25 oranında önemli bir haber kaynağı oluşturmaktadır. Bu bulgu, İnternet’in satın alma kararlarında oldukça etkin olduğunu gösteriyor.
- Türkiye’de İnternet kullanıcılarının üçte ikisi (%66), online olarak gerçekleştirdikleri araştırma sonunda, satın almayı düşündükleri marka hakkında fikir değiştirebilmektedir. Bu ortalama da, % 55 olan Avrupa ortalamasının üzerinde bir oran olarak ön plana çıkmaktadır. Türkiye’de % 58 oranında internet kullanıcısı araştırma sonunda satın almayı planladıkları elektrikli cihaz hakkında fikir değiştirebilmektedirler.
- Türkiye’de kullanıcıların % 91’i, İnternet üzerinde alış veriş yapıyor. Son altı ayda, her bir kullanıcının satın aldığı ürün adedi ortalaması 15’tir. Yine bu dönemde kişi başı ortalama harcama da 623 Euro olarak gerçekleşmiştir.
- Araştırma kapsamında, Avrupa çapında İnternet kullanıcıları arasında en popüler olan ürünlere de yer veriliyor. Bunlar, % 52 ile seyahat biletleri, % 49 ile elektrikli cihazlar, % 43 ile giyim malzemesi, % 36 ile indirilen müzikler ve yine % 36 ile kitaplar olarak sıralanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder