Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

15 Haziran 2012

Türkiye'nin en itibarlı ilk üç şirketi: Koç, Turkcell, Sabancı

Türkiye İtibar Endeksi Sonuçları Açıklandı.
İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından gıda, alkolsüz içecek, otomotiv, banka ve sigorta, konfeksiyon ve tekstil, enerji, beyaz eşya, elektronik, holdingler, iletişim, inşaat ve perakende olmak üzere 12 sektörde 26 ilde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) araştırması sonuçları, “Türkiye İtibar Zirvesi”nde açıklandı.

Endekste ölçümlenen 12 sektörün itibar puanı ortalaması 78,3 olurken, endeksin 2011 sonuçlarında, Türk halkının itibarlı gördüğü markalara gönülden bağlı olduğunu söylemesi en dikkati çeken sonuç oldu.

Türkiye İtibar Endeksi 2011 sonuçlarına göre Koç Holding yüzde 24,3, Turkcell yüzde 13,1 ve Sabancı Holding yüzde 10 ile Türkiye’nin en itibarlı üç markası oldu.

Bu şirketleri yüzde 9,4 ile Ülker, yüzde 8,3 ile Arçelik, yüzde 6,6 ile Ağaoğlu, yüzde 4,5 ile Coca Cola, yüzde 4,4 ile İş Bankası, yüzde 2,8 ile BİM, yüzde 2,3 ile LCW, yüzde 2,2 ile Tedaş ve yüzde 1,6 ile Renault izledi.

Endekse göre kamuoyu nezdinde en itibarlı üç sektör ise gıda, elektronik ve perakende olarak sıralandı.

Türkiye İtibar Endeksi’nde kendi sektöründe birinciliği göğüsleyen markalar alfabetik sıraya göre alkolsüz içecekte Coca Cola, bankacılık ve sigortada İş Bankası, beyaz eşyada Arçelik, elektronikte Arçelik, enerjide Aygaz, gıdada Ülker, GSM-telekom alanında Turkcell, holdinglerde Koç Holding, inşaatta Ağaoğlu, otomotivde Mercedes, perakendede BİM, tekstil ve konfeksiyonda Adidas markaları oldu.

Bu arada, TİE Platformu Yürütme Kurulu, İcra Komitesi Başkanı Can Çağdaş, İcra Komitesi Başkan Yardımcısı Fatma Çelenk ile üyeler Günseli Özen, Ertan Acar, Çiğdem Penn, Prof. Dr. Halim Zaim, Prof. Dr. Münevver Turanlı ve Doç. Dr. Ebru Güzelcik Ural’da oluştu.

TİE Akademik Danışma Kurulu’nda ise İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, London School of Economics’ten Prof. Patrick Humphreys ile Teksas Üniversitesi’nden Prof. Dr. Tevfik Dalgıç yer aldı.

Kaynak: Xsights

04 Haziran 2012

Türkiye’deki İnternet Kullanıcıları Markaların Nasıl Davranmasını İstiyor?

Global Web Index Türkiye Araştırması’na göre; Türkiye’de internete her gün bağlanan kullanıcıların, markalardan beklentilerinin başında “tüketicinin bilgi birikimini artırması” geliyor. Türkiye’deki her 2 aktif internet kullanıcısından 1′i markadan tüketicinin bilgi birikimini artırmasını beklerken, bu konuda erkeklerin kadınlara göre daha çok beklenti içinde oldukları görülüyor. Müşterilerin markalardan diğer bir beklenti ise “eğlendirici” olmaları.



Kadınların erkeklerden en çok farklılaştığı beklenti “günlük” hayatta.

Markalardan beklentilerde önemli bir yere sahip olan “günlük hayatta”, kadınların erkeklere oranla daha yüksek oranda beklenti içinde olduklarını görüyoruz. Kadınlar, markalardan günlük rutinlerinin bir parçası olmalarını ve organize olmalarına da yardımcı olmalarını bekliyor. Kadınların erkeklere göre daha çok beklenti içinde olduğu diğer bir konu ise “etkileşim”. Kadınlar, markalardan diğer insanlarla etkileşime geçirecek davranışları bekliyorlar.

Erkekler markalardan kadınlara kıyasla daha çok gerçek bir “insan” gibi konuşmalarını ve “deneyim” yaşatmalarını bekliyorlar.


Türkiye’deki aktif erkek kullanıcılara bakıldığında, en yüksek oranda markalardan beklentileri, bilgi birikimini artırmaları. Bilgi birikimini artırmalarından sonra erkekler için ikinci beklenti “markanın eğlendirici olması”. Erkek kullanıcıların, kadınlara kıyasla daha yüksek oranda beklentileri ise “markanın gerçek bir insan gibi konuşması” ve “her zaman karşılaşamayacakları deneyimler yaşatmaları”.

Markalardan beklentilerde yaş ilerledikçe eğlenceden bilgiye geçiş gerçekleşiyor.

Türkiye’deki 16-24 yaş arası aktif internet kullanıcılarının markalardan en çok beklediği şey eğlendirici olmaları. İnternet kullanıcıların yaşı ilerledikçe beklentilerinde de bir değişim söz konusu oluyor. 25-34 yaş arası kullanıcılar, markalardan “bilgi birikimini artırmalarını” beklerken, 35-44 yaş arası kullanıcılar markalardan günlük hayatta organize olmalarına yardımcı olmalarını bekliyorlar. 45 yaş üstü internet kullanıcıları ise, tıpkı 25-34 yaş arası kullanıcılar gibi markalardan bilgi birikimini artırmalarını bekliyorlar.

Diğer ülkelere kıyasla Türkiye’deki kullanıcılar markalardan eğlendirici olmalarını, organize olmalarına yardımcı olmalarını ve daha ziyade “deneyim” yaşatmalarını bekliyorlar.

Global Web Index Araştırması kapsamında “Markanın size nasıl davranmasını istersiniz?” sorusu sorulan 27 ülke kapsamında Türkiye’deki kullanıcıların diğer ülkelerdeki internet kullanıcılarına göre daha yüksek oranda markalardan beklenti içinde olduklarını görüyoruz. Markanın eğlendirici olması, müşterinin organize olmasına yardımcı olması ve gerçek hayatta her zaman karşılaşamayacak deneyimler yaşatmaları gibi beklentilere, Türkiye’deki kullanıcıların, ABD, İngiltere ve Brezilya gibi ülkelerdeki kullanıcılardan daha önde olduğu dikkat çekiyor.

* Global Web Index: Türkiye’nin de dahil olduğu, 36 ülkede 130.000′i aşkın katılımcıyla gerçekleştirilen Global Web Index Araştırması, “her gün bağlanan” internet kullanıcısını temsil etmektedir. Araştırmada, her gün internete bağlanan 16-64 yaş arası 1.501 kullanıcıya online anket yöntemi uygulanmakta ve 8 ana başlıkta yaklaşık 150 soru sorulmaktadır. Böylece, Türkiye’deki aktif internet kullanıcısının, online davranışları, tercihleri, ilgi alanları, motivasyon ve bariyerleri, sosyal medya davranışları, etkileme gücü ve fikir beyan etme sıklığı, biçimi ve platformları, markalardan beklentileri, online içerikle ilişkisileri, mobil&tablet kullanımları, vs. detaylı olarak incelenebilmektedir.

** Global Web Index Araştırması’na göre aktif internet kullanıcısı, internete her gün bağlanan kullanıcı olarak tanımlanmaktadır.

Kaynak: Smgconnected

22 Mayıs 2012

Gençlik araştırması sonuçlandı


MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Gençlik Araştırmasına göre, 15-24 yaş arasındaki gençlerin büyük bir çoğunluğu İnternette zaman harcarken, hediye olarak en çok tablet bilgisayar istiyor.

Hediye tercihleri yeni teknolojik ürünlerden yana olan gençler,  her gün 2 saate yakın televizyon izliyor, 1 saatten fazla internette ve 1 saat Facebook’da vakit geçiriyor. Araştırmaya katılan gençlere “Hepsi aynı değerde hediyelerden hangisini tercih edersiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 32’lik bir oranla tablet bilgisayar seçeneği ilk sırada yer alıyor. Tablet bilgisayarı yüzde 22 ile yurtdışı turistik gezi, yüzde 14’le eğitim bursu, yüzde 11’le kombine maç bileti, yüzde 8’le istediği bir giysi / aksesuar, yüzde 7 ile yurtiçi turistik gezi ve yüzde 6 ile cep telefonu takip ediyor.

Araştırmaya katılan gençlerin boş zamanlarını değerlendirme biçimleri sorulduğunda ilk üç sırayı “arkadaşlarımla gezmek” (yüzde 93), “internette gezinmek” (yüzde 92) ve “televizyon izlemek” (yüzde 89) yanıtı alınıyor. Arkadaşlarımla vakit geçiririm diyen gençler arasında, haftada 1-2 kez arkadaşlarıyla buluştuğunu söyleyenler ağırlıkta. Konu internete girmek, bilgisayar oyunu oynamak ve televizyon seyretmeye gelince gençlerin yüzde 67’si her gün internete girdiğini, yüzde 73’ü de her gün televizyon izlediğini söylüyor.

Gençler İnternet üzerinden ağırlıklı olarak kredi kartı kullanırken, bakkal alışverişinde yüzde 91’i nakit kullandığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 26’sının bir adet, yüzde 42ünün iki adet, yüzde 1’inin ise üç adet ve üzerinde kredi kartı var. Bunun yanı sıra genç katılımcıların yüzde 53’ü banka kartı sahibi. Özellikle internette yaptıkları alışverişlerinde kredi kartı ile ödeme alışkanlıkları olan katılımcılar en çok giyim, sosyal aktivite bilet, uçak bileti/tur ve ya seyahat bileti satın alıyor.

İnternete nereden bağlandıkları sorulan gençlerin yüzde 78’i ev bilgisayarı diye cevap veriyor. Gençlerin yüzde 40’ı cep telefonundan da internete girdiğini söylerken, internete en çok cep telefonundan bağlananların oranı yüzde 12’de kalıyor.