Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

06 Ekim 2011

Dünyanın en iyi 100 markası belirlendi


 Interbrand araştırması sonuçlandı. İşte dünyanın  en iyi 100 markası:

 

2011 Yılının En İyi 100 Markası


SıraDeğer notu (rank)MarkaÜlkesiSektörüMarka Değeri                                  (Trilyon dolar)Marka değer değişimi
11United StatesBeverages71,8612%
22United StatesBusiness Services69,9058%
33United StatesComputer Software59,087-3%
44United StatesInternet Services55,31727%
55United StatesDiversified42,8080%
66United StatesRestaurants35,5936%
77United StatesElectronics35,21710%
817United StatesElectronics33,49258%
99United StatesMedia29,0181%
1010United StatesElectronics28,4796%
1111JapanAutomotive27,7646%
1212GermanyAutomotive27,4459%
1314United StatesBusiness Services25,3099%
148FinlandElectronics25,071-15%
1515GermanyAutomotive24,55410%
1613United StatesFMCG23,9973%
1719South KoreaElectronics23,43020%
1816FranceLuxury23,1726%
1920JapanAutomotive19,4315%
2022United StatesBusiness Services17,26216%
2121SwedenApparel16,4592%
2223United StatesBeverages14,5904%
2324United StatesFinancial Services14,5725%
2426GermanyBusiness Services14,54214%
2525United StatesSporting Goods14,5286%
2636United StatesInternet Services12,75832%
2731United StatesTransportation12,5366%
2829United StatesFinancial Services12,4371%
2930United StatesAlcohol12,2520%
3027SwitzerlandBeverages12,115-5%
3128SwedenHome Furnishings11,863-5%
3232United KingdomFinancial Services11,7922%
3333JapanElectronics11,7152%
3435United StatesFMCG11,3723%
3534JapanElectronics9,880-13%
3643United StatesInternet Services9,80516%
3739CanadaMedia9,5156%
3837United StatesFinancial Services9,091-3%
3944ItalyLuxury8,7635%
4045FranceFMCG8,6999%
4142NetherlandsElectronics8,6580%
4240United StatesFinancial Services8,620-3%
4341United StatesElectronics8,347-6%
4448SpainApparel8,0658%
4547United StatesBusiness Services8,0057%
4649GermanyDiversified7,9008%
4753GermanyAutomotive7,85714%
4838JapanElectronics7,731-14%
4946United StatesFMCG7,6091%
5050United StatesAutomotive7,4834%
5151United StatesFMCG7,1273%
5258FranceFMCG6,9369%
5356FranceFinancial Services6,6940%
5452United StatesFinancial Services6,634-4%
5557SwitzerlandFMCG6,6131%
5654CanadaElectronics6,424-5%
5759United StatesElectronics6,4145%
5855United StatesMedia6,383-5%
5963GermanyAutomotive6,17113%
6062GermanySporting Goods6,15412%
6165South KoreaAutomotive6,00519%
6260United StatesRestaurants5,9021%
6361United StatesBeverages5,604-3%
6470United StatesDiversified5,59819%
6564United StatesFMCG5,3766%
6669FranceLuxury5,35612%
6767GermanyFinancial Services5,3459%
6868SpainFinancial Services5,0885%
6973JapanElectronics5,04716%
7077FranceLuxury4,78118%
7171United StatesFMCG4,6723%
7272GermanyAutomotive4,5804%
7376United StatesLuxury4,4989%
7481NetherlandsEnergy4,48312%
7582United StatesFinancial Services4,47812%
7666United StatesInternet Services4,413-11%
7779FranceAlcohol4,3839%
7878United StatesAlcohol4,3197%
7974United KingdomFinancial Services4,2591%
8088United StatesComputer Software4,17015%
8183United StatesRestaurants4,0923%
8280SwitzerlandFinancial Services4,0902%
8375United StatesFMCG4,072-2%
8484United StatesApparel4,0402%
8590United StatesDiversified3,94510%
8685MexicoAlcohol3,9242%
8787GermanyFMCG3,8834%
8892United KingdomAlcohol3,8428%
8989United KingdomAlcohol3,8416%
90NEWJapanAutomotive3,819N/A
9193NetherlandsAlcohol3,8098%
9286SwitzerlandFinancial Services3,7990%
9395ItalyLuxury3,79410%
9494SwitzerlandFinancial Services3,7698%
95100United KingdomLuxury3,73220%
9697United StatesRestaurants3,66310%
97NEWUnited StatesDiversified3,651N/A
98NEWTaiwanElectronics3,605N/A
9991ItalyAutomotive3,5911%
10098United StatesAutomotive3,5127%


05 Ekim 2011

Türkiye Dijital Reklam kazanı 271 milyon Euro kaynatıyor

Avrupa ülkelerinin 2010 yılındaki dijital reklam pazarındaki paylarına yönelik bilgilerin yer aldığı IAB Avrupa AdEx 2010 Raporu'na göre, Türkiye'de dijital reklam pazarı, 2010 yılında yüzde 30 oranında büyürken, toplam pazar büyüklüğü 271 milyon Euro'ya ulaştı. Rapora göre Avrupa'nın 5 büyük dijital reklam pazarını, 4.8 milyar Euro ile İngiltere, 3.6 milyar Euro ile Almanya, 1.9 milyar Euro ile Fransa, 1.007 milyar Euro ile Hollanda ve 1.004 milyar Euro ile İtalya oluşturuyor. Türkiye ise 271 milyon Euro olarak gerçekleşen dijital reklam harcamaları ile Avrupa'nın en büyük 14. dijital reklam pazarı konumunda.

IAB Avrupa'nın hazırladığı AdEx2010 raporuna göre, Avrupa dijital reklam harcamaları 2010 yılında yüzde 15.4 büyüyerek 17.7 milyar Euro'ya ulaştı. Gelişen ülkelerde büyüme diğer ülkelere oranla daha yüksek seviyelerde gerçekleşti. Gelişen ülkeler kategorisinde yer alan Türkiye ise Rusya'nın yüzde 37'lik büyüme oranından sonra, yüzde 30'luk büyüme ile pazar büyüklüğü 271 milyon Euro'ya ulaşarak, ikinci sırada yer alıyor. Mobil reklamcılık pazarında ise Türkiye, 16.9 milyon Euro ile üçüncü sırada yer alıyor. Mobil reklamda ilk sırayı 96.6 milyon Euro ile İngiltere, ikinci sırayı ise 21.1 milyon Euro İtalya elinde bulunduruyor.

İngiltere dijital reklam pazarı yüzde 29 ile tüm reklam pastasından en büyük payı alırken, Türkiye yüzde 13,9'luk bir paya sahip. Buna göre Türkiye'de yapılan her 100 liralık reklam harcamasının 13 lirası online mecralara aktarılıyor.

Avrupa genelinde en fazla büyüme display reklamda olurken, gelişen pazarlarda arama motoru reklamcılığındaki yükselişin daha fazla olduğu görülüyor. Avrupa genelinde toplam arama motoru reklamcılığı 7.94 milyar Euro değere ulaşırken, Türkiye'de arama motoru reklamcılığı, bir önceki yıla göre yüzde 41.3 oranında büyüme göstererek 107 milyon Euro'luk bir pazar büyüklüğüne ulaştı.

Kaynak: Marketing Türkiye'den alıntılanmıştır