Avrupa ülkelerinin 2010 yılındaki dijital reklam pazarındaki paylarına yönelik bilgilerin yer aldığı IAB Avrupa AdEx 2010 Raporu'na göre, Türkiye'de dijital reklam pazarı, 2010 yılında yüzde 30 oranında büyürken, toplam pazar büyüklüğü 271 milyon Euro'ya ulaştı. Rapora göre Avrupa'nın 5 büyük dijital reklam pazarını, 4.8 milyar Euro ile İngiltere, 3.6 milyar Euro ile Almanya, 1.9 milyar Euro ile Fransa, 1.007 milyar Euro ile Hollanda ve 1.004 milyar Euro ile İtalya oluşturuyor. Türkiye ise 271 milyon Euro olarak gerçekleşen dijital reklam harcamaları ile Avrupa'nın en büyük 14. dijital reklam pazarı konumunda.
IAB Avrupa'nın hazırladığı AdEx2010 raporuna göre, Avrupa dijital reklam harcamaları 2010 yılında yüzde 15.4 büyüyerek 17.7 milyar Euro'ya ulaştı. Gelişen ülkelerde büyüme diğer ülkelere oranla daha yüksek seviyelerde gerçekleşti. Gelişen ülkeler kategorisinde yer alan Türkiye ise Rusya'nın yüzde 37'lik büyüme oranından sonra, yüzde 30'luk büyüme ile pazar büyüklüğü 271 milyon Euro'ya ulaşarak, ikinci sırada yer alıyor. Mobil reklamcılık pazarında ise Türkiye, 16.9 milyon Euro ile üçüncü sırada yer alıyor. Mobil reklamda ilk sırayı 96.6 milyon Euro ile İngiltere, ikinci sırayı ise 21.1 milyon Euro İtalya elinde bulunduruyor.
İngiltere dijital reklam pazarı yüzde 29 ile tüm reklam pastasından en büyük payı alırken, Türkiye yüzde 13,9'luk bir paya sahip. Buna göre Türkiye'de yapılan her 100 liralık reklam harcamasının 13 lirası online mecralara aktarılıyor.
Avrupa genelinde en fazla büyüme display reklamda olurken, gelişen pazarlarda arama motoru reklamcılığındaki yükselişin daha fazla olduğu görülüyor. Avrupa genelinde toplam arama motoru reklamcılığı 7.94 milyar Euro değere ulaşırken, Türkiye'de arama motoru reklamcılığı, bir önceki yıla göre yüzde 41.3 oranında büyüme göstererek 107 milyon Euro'luk bir pazar büyüklüğüne ulaştı.
Kaynak: Marketing Türkiye'den alıntılanmıştır
Hakkımda
Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız
05 Ekim 2011
03 Ekim 2011
Sosyal Medya.. hebele hübele.. işte rapor..
Uluslararası pazarlama araştırmaları şirketi Nielsen, yılın üçüncü çeyreğine ait “Sosyal Medya Raporu“nu yayınladı. Raporda sosyal medyada son dönemde öne çıkan sayısal bilgiler ve istatistikler bulunuyor.
Sosyal medya, insanların izledikleri ve satın aldıkları her alanda yaptıkları paylaşımları bir araya getirmekte. Markalar ve şirketler ise; Twitter reklamları, Facebook “Beğen” promosyonları ve birçok farklı yöntemle sosyal medyaya dahil olmaya devam ediyor.
Amerika’da aktif internet kullanıcılarının yüzde 80′i sosyal ağları ve blogları da kullanıyor. Sosyal ağların ve blogların insanların satın alma kararlarında önemli bir yere sahip olması bu yüksek kullanımın kaçınılmaz sonuçlarından. Nielsen, hazırladığı bu raporda sosyal medyanın genel durumunu ve marketlere olan etkisini incelemiş ve sonuçları bizlerle paylaşıyor.
Önemli Sonuçlar:
Her 5 internet kullanıcısından 4′ü sosyal ağları ve blogları ziyaret ediyor.
Amerikalılar internette en çok Facebook’ta vakit geçiriyor.
Sosyal ağ uygulamaları, mobil cihazlarda en çok kullanılan uygulamalarda üçüncü sırada yer alıyor.
İnternette video izleyen kadınların sayısı erkeklerden daha çok olsa da; genele bakıldığında erkekler toplamda daha uzun süre video izliyor.
Yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 53′ü markaları, yüzde 32′si ise ünlüleri takip ediyor.
Sosyal Ağlar ve Bloglar
Amerikalı internet kullanıcıları zamanlarının yarısından fazlasını sosyal ağlarda ve bloglarda geçiriyor. En çok vakit geçirilen kategoriler ve yüzdeleri ise şöyle sıralanabilir:
Sosyal Ağlar ve Bloglar % 22.5
Online Oyunlar % 9.8
E-posta % 7.6
Portallar % 4.5
Video ve Film % 4.4
Arama % 4.0
Mesajlaşma % 3.3
Yazılım % 3.2
Açık Artırma % 2.9
Son Haberler ve Güncel Etkinlikler % 2.6
Diğer % 31.5
İnternette kadınlar ve erkekler
Sosyal ağ ve bloglar, en çok 18-34 yaş arası kadınlar tarafından kullanılıyor. İnterneti aktif olarak kullanan kadınların eğitim seviyesi ve gelir düzeyleri ise toplumun geneline göre oldukça yüksek. Lisans ya da yüksek lisans eğitimli olan bu grubun yıllık geliri ise 50 bin dolarınüzerinde.
İnternette genel bir kadın üstünlüğü gözükse de sadeceLinkedIn ve Wikia siteleri kadın ziyaretçilerinden daha çok erkek ziyaretçiye sahip.
En çok ziyaret edilen sayfalar
İnternette en çok tercih edilen siteler arasında Facebook açık ara üstünlüğünü sürdürürken, Blogger ve Twitter onu takip ediyor. İnternet siteleri hakkında öne çıkan noktalar ise şöyle:
- Facebook kullanıcılarının yüzde 62′si kadınlardan oluşuyor
- Amerika’da Twitter’ı en çok kullanan etnik grup Afrikan-Amerikan
- MySpace genellikle 12-20 yaş arasındakiler tarafından tercih ediliyor
- Blogger kullanıcılarının yüzde 41′inin yıllık geliri 75 bin doların üzerinde
İnternette geçirilen zaman
Amerikalı internet kullanıcılarının Facebook, Blogger, Tumblr, Twitter ve LinkedIn’de geçirdikleri toplam dakikalar incelendiğinde Facebook’un tartışılmaz üstünlüğü öne çıkıyor:
Mobil uygulamalar ve internet kullanımı
2011 yılında mobil uygulamalar ile sosyal medya kullanımının gittikçe artığı ve yüzde 37′lik bir orana ulaştığı gözleniyor. En yüksek kullanımın yüzde 97 ile hala bilgisayar aracılığıyla olduğunu ve oyun konsollarının, iPad’lerin ve diğer cihazların küçük yüzdeleri ile onları takip ettiğini ayrıca belirtmek gerekir:
Video izleme alışkanlıkları
Raporun en dikkat çeken yanlarından birisi, internette video izleyen kadın sayısının erkeklerden çok olmasına rağmen, erkeklerin daha uzun süre video izlediklerinin ortaya çıkması. 2011 yılının Mayıs ayında Amerika’da 31 milyon kullanıcı 157 milyon video izledi. Kadınların sayısı erkeklerden 4 bin kadar fazla olmasına rağmen sayısı az olan erkekler yüzde 9 daha fazla video yayını izledi.
Sosyal medyanın gerçek hayata olan etkisi
Sosyal medyada kullanıcıların arkadaşlarının düşüncelerini önemsediği ve karar alırken göz önünde bulundurduğu biliniyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 60′ının sosyal medyada ürün ve markalarla ilgili yorumlarını paylaştıkları düşünülünce, sosyal medyanın gerçek hayattaki izdüşümlerinin büyük olması kaçınılmaz oluyor.
Sıradan internet kullanıcıları ile karşılaştırıldığında; aktif sosyal ağ kullanıcıları,
Yüzde 19 oranında daha çok spor etkinliklerine katılıyor.
Yüzde 45 oranında daha çok karşı cinsten birisiyle buluşuyor.
Yüzde 18 oranında daha çok spor salonuna gidiyor.
Yüzde 75 oranında daha çok müzik satın alıyor.
Yüzde 47 oranında daha çok kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın alıyor.
Yüzde 26 oranında daha çok politik görüşlerini dile getiriyor.
Yüzde 33 oranında daha çok televizyon programları hakkında yorum yapıyor.
Tumblr’ın yükselişi
Her gün yeni sosyal ağlar ortaya çıksa da istatistikler, 2011 yılında Tumblr’ın Amerikalı kullanıcılar tarafından giderek daha çok sevilen bir sosyal ağ olduğunu ortaya çıkardı. Son bir yılda ziyaretçi sayısını üç katına çıkaran site, Twitter ve blog konseptini bir araya getiren farklı yapısıyla göze çarpmakta. Araştırmada en çok ziyaret edilen 8. site olan Tumblr, bu yılın mayıs ayında 18-34 yaş arası kullanıcılar tarafından ortalamanın yüzde 75 daha üzerinde ziyaret edilme oranına sahip oldu:
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: SMG blogundan derlenmiştir.
Sosyal medya, insanların izledikleri ve satın aldıkları her alanda yaptıkları paylaşımları bir araya getirmekte. Markalar ve şirketler ise; Twitter reklamları, Facebook “Beğen” promosyonları ve birçok farklı yöntemle sosyal medyaya dahil olmaya devam ediyor.
Amerika’da aktif internet kullanıcılarının yüzde 80′i sosyal ağları ve blogları da kullanıyor. Sosyal ağların ve blogların insanların satın alma kararlarında önemli bir yere sahip olması bu yüksek kullanımın kaçınılmaz sonuçlarından. Nielsen, hazırladığı bu raporda sosyal medyanın genel durumunu ve marketlere olan etkisini incelemiş ve sonuçları bizlerle paylaşıyor.
Önemli Sonuçlar:
Her 5 internet kullanıcısından 4′ü sosyal ağları ve blogları ziyaret ediyor.
Amerikalılar internette en çok Facebook’ta vakit geçiriyor.
Sosyal ağ uygulamaları, mobil cihazlarda en çok kullanılan uygulamalarda üçüncü sırada yer alıyor.
İnternette video izleyen kadınların sayısı erkeklerden daha çok olsa da; genele bakıldığında erkekler toplamda daha uzun süre video izliyor.
Yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 53′ü markaları, yüzde 32′si ise ünlüleri takip ediyor.
Sosyal Ağlar ve Bloglar
Amerikalı internet kullanıcıları zamanlarının yarısından fazlasını sosyal ağlarda ve bloglarda geçiriyor. En çok vakit geçirilen kategoriler ve yüzdeleri ise şöyle sıralanabilir:
Sosyal Ağlar ve Bloglar % 22.5
Online Oyunlar % 9.8
E-posta % 7.6
Portallar % 4.5
Video ve Film % 4.4
Arama % 4.0
Mesajlaşma % 3.3
Yazılım % 3.2
Açık Artırma % 2.9
Son Haberler ve Güncel Etkinlikler % 2.6
Diğer % 31.5
İnternette kadınlar ve erkekler
Sosyal ağ ve bloglar, en çok 18-34 yaş arası kadınlar tarafından kullanılıyor. İnterneti aktif olarak kullanan kadınların eğitim seviyesi ve gelir düzeyleri ise toplumun geneline göre oldukça yüksek. Lisans ya da yüksek lisans eğitimli olan bu grubun yıllık geliri ise 50 bin dolarınüzerinde.
İnternette genel bir kadın üstünlüğü gözükse de sadeceLinkedIn ve Wikia siteleri kadın ziyaretçilerinden daha çok erkek ziyaretçiye sahip.
En çok ziyaret edilen sayfalar
İnternette en çok tercih edilen siteler arasında Facebook açık ara üstünlüğünü sürdürürken, Blogger ve Twitter onu takip ediyor. İnternet siteleri hakkında öne çıkan noktalar ise şöyle:
- Facebook kullanıcılarının yüzde 62′si kadınlardan oluşuyor
- Amerika’da Twitter’ı en çok kullanan etnik grup Afrikan-Amerikan
- MySpace genellikle 12-20 yaş arasındakiler tarafından tercih ediliyor
- Blogger kullanıcılarının yüzde 41′inin yıllık geliri 75 bin doların üzerinde
İnternette geçirilen zaman
Amerikalı internet kullanıcılarının Facebook, Blogger, Tumblr, Twitter ve LinkedIn’de geçirdikleri toplam dakikalar incelendiğinde Facebook’un tartışılmaz üstünlüğü öne çıkıyor:
Mobil uygulamalar ve internet kullanımı
2011 yılında mobil uygulamalar ile sosyal medya kullanımının gittikçe artığı ve yüzde 37′lik bir orana ulaştığı gözleniyor. En yüksek kullanımın yüzde 97 ile hala bilgisayar aracılığıyla olduğunu ve oyun konsollarının, iPad’lerin ve diğer cihazların küçük yüzdeleri ile onları takip ettiğini ayrıca belirtmek gerekir:
Video izleme alışkanlıkları
Raporun en dikkat çeken yanlarından birisi, internette video izleyen kadın sayısının erkeklerden çok olmasına rağmen, erkeklerin daha uzun süre video izlediklerinin ortaya çıkması. 2011 yılının Mayıs ayında Amerika’da 31 milyon kullanıcı 157 milyon video izledi. Kadınların sayısı erkeklerden 4 bin kadar fazla olmasına rağmen sayısı az olan erkekler yüzde 9 daha fazla video yayını izledi.
Sosyal medyanın gerçek hayata olan etkisi
Sosyal medyada kullanıcıların arkadaşlarının düşüncelerini önemsediği ve karar alırken göz önünde bulundurduğu biliniyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 60′ının sosyal medyada ürün ve markalarla ilgili yorumlarını paylaştıkları düşünülünce, sosyal medyanın gerçek hayattaki izdüşümlerinin büyük olması kaçınılmaz oluyor.
Sıradan internet kullanıcıları ile karşılaştırıldığında; aktif sosyal ağ kullanıcıları,
Yüzde 19 oranında daha çok spor etkinliklerine katılıyor.
Yüzde 45 oranında daha çok karşı cinsten birisiyle buluşuyor.
Yüzde 18 oranında daha çok spor salonuna gidiyor.
Yüzde 75 oranında daha çok müzik satın alıyor.
Yüzde 47 oranında daha çok kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın alıyor.
Yüzde 26 oranında daha çok politik görüşlerini dile getiriyor.
Yüzde 33 oranında daha çok televizyon programları hakkında yorum yapıyor.
Tumblr’ın yükselişi
Her gün yeni sosyal ağlar ortaya çıksa da istatistikler, 2011 yılında Tumblr’ın Amerikalı kullanıcılar tarafından giderek daha çok sevilen bir sosyal ağ olduğunu ortaya çıkardı. Son bir yılda ziyaretçi sayısını üç katına çıkaran site, Twitter ve blog konseptini bir araya getiren farklı yapısıyla göze çarpmakta. Araştırmada en çok ziyaret edilen 8. site olan Tumblr, bu yılın mayıs ayında 18-34 yaş arası kullanıcılar tarafından ortalamanın yüzde 75 daha üzerinde ziyaret edilme oranına sahip oldu:
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: SMG blogundan derlenmiştir.
27 Eylül 2011
En yavaş ve en hızlı download hangi ülkelerde gerçekleşiyor?
Internet bağlantılarında dünyanın en yavaş dosya indirme hızının Afrika ülkesi Kongo'da, en hızlısının ise Güney Kore'de olduğu belirtildi. Türkiye ise ortalamanın altında yer alıyor.
Pando Networks firmasının 224 ülkede 20 milyon bilgisayardan Ocak-Haziran 2011 arasında yapılan toplam 27 milyon indirmenin sonuçlarını kapsayan araştırması internet hızı konusunda ilginç veriler ortaya koydu.
Araştırmaya göre, dünyadaki ortalama indirme hızı 580KBps. Türkiye 490KBps ile ortalamanın altındayken, ABD, 616KBps ile ortalamanın biraz üstünde. 2,202KBps ile Güney Kore liderliği alırken onu, Romanya (1,909KBps) ve Bulgaristan (1,611KBps) takip etti. Litvanya 1,462KBps ile dördüncü, Letonya 1,377KBps ile beşinci ve Ukrayna 1,190KBps ile altıncı oldu.
Afrika, Güney Amerika ve neredeyse Asya ülkelerinin tamamı ortalamanın oldukça altında yer aldı. Afrika ise en düşük indirme hızının görüldüğü kıta olarak öne çıktı. Kongo, 13KBps ile en yavaş internete sahip ülke olurken, onu 14KBps ile Orta Afrika Cumhuriyeti ve 23KBps ile bir ada ülkesi olan Komorlar takip etti.
Buradan detaylı inceleyebilirsiniz:
via chartsbin.com
Pando Networks firmasının 224 ülkede 20 milyon bilgisayardan Ocak-Haziran 2011 arasında yapılan toplam 27 milyon indirmenin sonuçlarını kapsayan araştırması internet hızı konusunda ilginç veriler ortaya koydu.
Araştırmaya göre, dünyadaki ortalama indirme hızı 580KBps. Türkiye 490KBps ile ortalamanın altındayken, ABD, 616KBps ile ortalamanın biraz üstünde. 2,202KBps ile Güney Kore liderliği alırken onu, Romanya (1,909KBps) ve Bulgaristan (1,611KBps) takip etti. Litvanya 1,462KBps ile dördüncü, Letonya 1,377KBps ile beşinci ve Ukrayna 1,190KBps ile altıncı oldu.
Afrika, Güney Amerika ve neredeyse Asya ülkelerinin tamamı ortalamanın oldukça altında yer aldı. Afrika ise en düşük indirme hızının görüldüğü kıta olarak öne çıktı. Kongo, 13KBps ile en yavaş internete sahip ülke olurken, onu 14KBps ile Orta Afrika Cumhuriyeti ve 23KBps ile bir ada ülkesi olan Komorlar takip etti.
Buradan detaylı inceleyebilirsiniz:
via chartsbin.com
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)