Hakkımda
Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız
03 Ekim 2011
Sosyal Medya.. hebele hübele.. işte rapor..
Uluslararası pazarlama araştırmaları şirketi Nielsen, yılın üçüncü çeyreğine ait “Sosyal Medya Raporu“nu yayınladı. Raporda sosyal medyada son dönemde öne çıkan sayısal bilgiler ve istatistikler bulunuyor.
Sosyal medya, insanların izledikleri ve satın aldıkları her alanda yaptıkları paylaşımları bir araya getirmekte. Markalar ve şirketler ise; Twitter reklamları, Facebook “Beğen” promosyonları ve birçok farklı yöntemle sosyal medyaya dahil olmaya devam ediyor.
Amerika’da aktif internet kullanıcılarının yüzde 80′i sosyal ağları ve blogları da kullanıyor. Sosyal ağların ve blogların insanların satın alma kararlarında önemli bir yere sahip olması bu yüksek kullanımın kaçınılmaz sonuçlarından. Nielsen, hazırladığı bu raporda sosyal medyanın genel durumunu ve marketlere olan etkisini incelemiş ve sonuçları bizlerle paylaşıyor.
Önemli Sonuçlar:
Her 5 internet kullanıcısından 4′ü sosyal ağları ve blogları ziyaret ediyor.
Amerikalılar internette en çok Facebook’ta vakit geçiriyor.
Sosyal ağ uygulamaları, mobil cihazlarda en çok kullanılan uygulamalarda üçüncü sırada yer alıyor.
İnternette video izleyen kadınların sayısı erkeklerden daha çok olsa da; genele bakıldığında erkekler toplamda daha uzun süre video izliyor.
Yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 53′ü markaları, yüzde 32′si ise ünlüleri takip ediyor.
Sosyal Ağlar ve Bloglar
Amerikalı internet kullanıcıları zamanlarının yarısından fazlasını sosyal ağlarda ve bloglarda geçiriyor. En çok vakit geçirilen kategoriler ve yüzdeleri ise şöyle sıralanabilir:
Sosyal Ağlar ve Bloglar % 22.5
Online Oyunlar % 9.8
E-posta % 7.6
Portallar % 4.5
Video ve Film % 4.4
Arama % 4.0
Mesajlaşma % 3.3
Yazılım % 3.2
Açık Artırma % 2.9
Son Haberler ve Güncel Etkinlikler % 2.6
Diğer % 31.5
İnternette kadınlar ve erkekler
Sosyal ağ ve bloglar, en çok 18-34 yaş arası kadınlar tarafından kullanılıyor. İnterneti aktif olarak kullanan kadınların eğitim seviyesi ve gelir düzeyleri ise toplumun geneline göre oldukça yüksek. Lisans ya da yüksek lisans eğitimli olan bu grubun yıllık geliri ise 50 bin dolarınüzerinde.
İnternette genel bir kadın üstünlüğü gözükse de sadeceLinkedIn ve Wikia siteleri kadın ziyaretçilerinden daha çok erkek ziyaretçiye sahip.
En çok ziyaret edilen sayfalar
İnternette en çok tercih edilen siteler arasında Facebook açık ara üstünlüğünü sürdürürken, Blogger ve Twitter onu takip ediyor. İnternet siteleri hakkında öne çıkan noktalar ise şöyle:
- Facebook kullanıcılarının yüzde 62′si kadınlardan oluşuyor
- Amerika’da Twitter’ı en çok kullanan etnik grup Afrikan-Amerikan
- MySpace genellikle 12-20 yaş arasındakiler tarafından tercih ediliyor
- Blogger kullanıcılarının yüzde 41′inin yıllık geliri 75 bin doların üzerinde
İnternette geçirilen zaman
Amerikalı internet kullanıcılarının Facebook, Blogger, Tumblr, Twitter ve LinkedIn’de geçirdikleri toplam dakikalar incelendiğinde Facebook’un tartışılmaz üstünlüğü öne çıkıyor:
Mobil uygulamalar ve internet kullanımı
2011 yılında mobil uygulamalar ile sosyal medya kullanımının gittikçe artığı ve yüzde 37′lik bir orana ulaştığı gözleniyor. En yüksek kullanımın yüzde 97 ile hala bilgisayar aracılığıyla olduğunu ve oyun konsollarının, iPad’lerin ve diğer cihazların küçük yüzdeleri ile onları takip ettiğini ayrıca belirtmek gerekir:
Video izleme alışkanlıkları
Raporun en dikkat çeken yanlarından birisi, internette video izleyen kadın sayısının erkeklerden çok olmasına rağmen, erkeklerin daha uzun süre video izlediklerinin ortaya çıkması. 2011 yılının Mayıs ayında Amerika’da 31 milyon kullanıcı 157 milyon video izledi. Kadınların sayısı erkeklerden 4 bin kadar fazla olmasına rağmen sayısı az olan erkekler yüzde 9 daha fazla video yayını izledi.
Sosyal medyanın gerçek hayata olan etkisi
Sosyal medyada kullanıcıların arkadaşlarının düşüncelerini önemsediği ve karar alırken göz önünde bulundurduğu biliniyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 60′ının sosyal medyada ürün ve markalarla ilgili yorumlarını paylaştıkları düşünülünce, sosyal medyanın gerçek hayattaki izdüşümlerinin büyük olması kaçınılmaz oluyor.
Sıradan internet kullanıcıları ile karşılaştırıldığında; aktif sosyal ağ kullanıcıları,
Yüzde 19 oranında daha çok spor etkinliklerine katılıyor.
Yüzde 45 oranında daha çok karşı cinsten birisiyle buluşuyor.
Yüzde 18 oranında daha çok spor salonuna gidiyor.
Yüzde 75 oranında daha çok müzik satın alıyor.
Yüzde 47 oranında daha çok kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın alıyor.
Yüzde 26 oranında daha çok politik görüşlerini dile getiriyor.
Yüzde 33 oranında daha çok televizyon programları hakkında yorum yapıyor.
Tumblr’ın yükselişi
Her gün yeni sosyal ağlar ortaya çıksa da istatistikler, 2011 yılında Tumblr’ın Amerikalı kullanıcılar tarafından giderek daha çok sevilen bir sosyal ağ olduğunu ortaya çıkardı. Son bir yılda ziyaretçi sayısını üç katına çıkaran site, Twitter ve blog konseptini bir araya getiren farklı yapısıyla göze çarpmakta. Araştırmada en çok ziyaret edilen 8. site olan Tumblr, bu yılın mayıs ayında 18-34 yaş arası kullanıcılar tarafından ortalamanın yüzde 75 daha üzerinde ziyaret edilme oranına sahip oldu:
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: SMG blogundan derlenmiştir.
Sosyal medya, insanların izledikleri ve satın aldıkları her alanda yaptıkları paylaşımları bir araya getirmekte. Markalar ve şirketler ise; Twitter reklamları, Facebook “Beğen” promosyonları ve birçok farklı yöntemle sosyal medyaya dahil olmaya devam ediyor.
Amerika’da aktif internet kullanıcılarının yüzde 80′i sosyal ağları ve blogları da kullanıyor. Sosyal ağların ve blogların insanların satın alma kararlarında önemli bir yere sahip olması bu yüksek kullanımın kaçınılmaz sonuçlarından. Nielsen, hazırladığı bu raporda sosyal medyanın genel durumunu ve marketlere olan etkisini incelemiş ve sonuçları bizlerle paylaşıyor.
Önemli Sonuçlar:
Her 5 internet kullanıcısından 4′ü sosyal ağları ve blogları ziyaret ediyor.
Amerikalılar internette en çok Facebook’ta vakit geçiriyor.
Sosyal ağ uygulamaları, mobil cihazlarda en çok kullanılan uygulamalarda üçüncü sırada yer alıyor.
İnternette video izleyen kadınların sayısı erkeklerden daha çok olsa da; genele bakıldığında erkekler toplamda daha uzun süre video izliyor.
Yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 53′ü markaları, yüzde 32′si ise ünlüleri takip ediyor.
Sosyal Ağlar ve Bloglar
Amerikalı internet kullanıcıları zamanlarının yarısından fazlasını sosyal ağlarda ve bloglarda geçiriyor. En çok vakit geçirilen kategoriler ve yüzdeleri ise şöyle sıralanabilir:
Sosyal Ağlar ve Bloglar % 22.5
Online Oyunlar % 9.8
E-posta % 7.6
Portallar % 4.5
Video ve Film % 4.4
Arama % 4.0
Mesajlaşma % 3.3
Yazılım % 3.2
Açık Artırma % 2.9
Son Haberler ve Güncel Etkinlikler % 2.6
Diğer % 31.5
İnternette kadınlar ve erkekler
Sosyal ağ ve bloglar, en çok 18-34 yaş arası kadınlar tarafından kullanılıyor. İnterneti aktif olarak kullanan kadınların eğitim seviyesi ve gelir düzeyleri ise toplumun geneline göre oldukça yüksek. Lisans ya da yüksek lisans eğitimli olan bu grubun yıllık geliri ise 50 bin dolarınüzerinde.
İnternette genel bir kadın üstünlüğü gözükse de sadeceLinkedIn ve Wikia siteleri kadın ziyaretçilerinden daha çok erkek ziyaretçiye sahip.
En çok ziyaret edilen sayfalar
İnternette en çok tercih edilen siteler arasında Facebook açık ara üstünlüğünü sürdürürken, Blogger ve Twitter onu takip ediyor. İnternet siteleri hakkında öne çıkan noktalar ise şöyle:
- Facebook kullanıcılarının yüzde 62′si kadınlardan oluşuyor
- Amerika’da Twitter’ı en çok kullanan etnik grup Afrikan-Amerikan
- MySpace genellikle 12-20 yaş arasındakiler tarafından tercih ediliyor
- Blogger kullanıcılarının yüzde 41′inin yıllık geliri 75 bin doların üzerinde
İnternette geçirilen zaman
Amerikalı internet kullanıcılarının Facebook, Blogger, Tumblr, Twitter ve LinkedIn’de geçirdikleri toplam dakikalar incelendiğinde Facebook’un tartışılmaz üstünlüğü öne çıkıyor:
Mobil uygulamalar ve internet kullanımı
2011 yılında mobil uygulamalar ile sosyal medya kullanımının gittikçe artığı ve yüzde 37′lik bir orana ulaştığı gözleniyor. En yüksek kullanımın yüzde 97 ile hala bilgisayar aracılığıyla olduğunu ve oyun konsollarının, iPad’lerin ve diğer cihazların küçük yüzdeleri ile onları takip ettiğini ayrıca belirtmek gerekir:
Video izleme alışkanlıkları
Raporun en dikkat çeken yanlarından birisi, internette video izleyen kadın sayısının erkeklerden çok olmasına rağmen, erkeklerin daha uzun süre video izlediklerinin ortaya çıkması. 2011 yılının Mayıs ayında Amerika’da 31 milyon kullanıcı 157 milyon video izledi. Kadınların sayısı erkeklerden 4 bin kadar fazla olmasına rağmen sayısı az olan erkekler yüzde 9 daha fazla video yayını izledi.
Sosyal medyanın gerçek hayata olan etkisi
Sosyal medyada kullanıcıların arkadaşlarının düşüncelerini önemsediği ve karar alırken göz önünde bulundurduğu biliniyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 60′ının sosyal medyada ürün ve markalarla ilgili yorumlarını paylaştıkları düşünülünce, sosyal medyanın gerçek hayattaki izdüşümlerinin büyük olması kaçınılmaz oluyor.
Sıradan internet kullanıcıları ile karşılaştırıldığında; aktif sosyal ağ kullanıcıları,
Yüzde 19 oranında daha çok spor etkinliklerine katılıyor.
Yüzde 45 oranında daha çok karşı cinsten birisiyle buluşuyor.
Yüzde 18 oranında daha çok spor salonuna gidiyor.
Yüzde 75 oranında daha çok müzik satın alıyor.
Yüzde 47 oranında daha çok kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın alıyor.
Yüzde 26 oranında daha çok politik görüşlerini dile getiriyor.
Yüzde 33 oranında daha çok televizyon programları hakkında yorum yapıyor.
Tumblr’ın yükselişi
Her gün yeni sosyal ağlar ortaya çıksa da istatistikler, 2011 yılında Tumblr’ın Amerikalı kullanıcılar tarafından giderek daha çok sevilen bir sosyal ağ olduğunu ortaya çıkardı. Son bir yılda ziyaretçi sayısını üç katına çıkaran site, Twitter ve blog konseptini bir araya getiren farklı yapısıyla göze çarpmakta. Araştırmada en çok ziyaret edilen 8. site olan Tumblr, bu yılın mayıs ayında 18-34 yaş arası kullanıcılar tarafından ortalamanın yüzde 75 daha üzerinde ziyaret edilme oranına sahip oldu:
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: SMG blogundan derlenmiştir.
27 Eylül 2011
En yavaş ve en hızlı download hangi ülkelerde gerçekleşiyor?
Internet bağlantılarında dünyanın en yavaş dosya indirme hızının Afrika ülkesi Kongo'da, en hızlısının ise Güney Kore'de olduğu belirtildi. Türkiye ise ortalamanın altında yer alıyor.
Pando Networks firmasının 224 ülkede 20 milyon bilgisayardan Ocak-Haziran 2011 arasında yapılan toplam 27 milyon indirmenin sonuçlarını kapsayan araştırması internet hızı konusunda ilginç veriler ortaya koydu.
Araştırmaya göre, dünyadaki ortalama indirme hızı 580KBps. Türkiye 490KBps ile ortalamanın altındayken, ABD, 616KBps ile ortalamanın biraz üstünde. 2,202KBps ile Güney Kore liderliği alırken onu, Romanya (1,909KBps) ve Bulgaristan (1,611KBps) takip etti. Litvanya 1,462KBps ile dördüncü, Letonya 1,377KBps ile beşinci ve Ukrayna 1,190KBps ile altıncı oldu.
Afrika, Güney Amerika ve neredeyse Asya ülkelerinin tamamı ortalamanın oldukça altında yer aldı. Afrika ise en düşük indirme hızının görüldüğü kıta olarak öne çıktı. Kongo, 13KBps ile en yavaş internete sahip ülke olurken, onu 14KBps ile Orta Afrika Cumhuriyeti ve 23KBps ile bir ada ülkesi olan Komorlar takip etti.
Buradan detaylı inceleyebilirsiniz:
via chartsbin.com
Pando Networks firmasının 224 ülkede 20 milyon bilgisayardan Ocak-Haziran 2011 arasında yapılan toplam 27 milyon indirmenin sonuçlarını kapsayan araştırması internet hızı konusunda ilginç veriler ortaya koydu.
Araştırmaya göre, dünyadaki ortalama indirme hızı 580KBps. Türkiye 490KBps ile ortalamanın altındayken, ABD, 616KBps ile ortalamanın biraz üstünde. 2,202KBps ile Güney Kore liderliği alırken onu, Romanya (1,909KBps) ve Bulgaristan (1,611KBps) takip etti. Litvanya 1,462KBps ile dördüncü, Letonya 1,377KBps ile beşinci ve Ukrayna 1,190KBps ile altıncı oldu.
Afrika, Güney Amerika ve neredeyse Asya ülkelerinin tamamı ortalamanın oldukça altında yer aldı. Afrika ise en düşük indirme hızının görüldüğü kıta olarak öne çıktı. Kongo, 13KBps ile en yavaş internete sahip ülke olurken, onu 14KBps ile Orta Afrika Cumhuriyeti ve 23KBps ile bir ada ülkesi olan Komorlar takip etti.
Buradan detaylı inceleyebilirsiniz:
via chartsbin.com
22 Eylül 2011
Androidçiler birbirini yiyor, Apple gülerek seyrediyor!
Androidli telefoncular böyle birbirini yerse, Apple uzun yıllar daha lider kalır bu alemde!
Geçtiğimiz günlerde Başarı elektronik Samsung'un resmi Android marketini hayata geçirdi: İndiroid.
Uluslararası arenada ise Google'ın Android hakimiyetinden rahatsızlık duyan Samsung yine BADA'yı açık kaynak kodlu hale getireceğini ifade etti.
HTC'nin kendi özerk android'i eli kulağında geliyor. Öte yandan iPhone-IOS sapa sağlam yoluna devam ediyor.
Android işletim sistemli akıllı telefon üreticisi olan firmalar böyle birbirini yerse bu pazarda artmakta olan android kullanılırlığı tekrar düşüşe geçebilir.
Android marketin tek olması oldukça önemli. Apple Appstore tek mi tek. Yıllardır kimse de burnundan kıl aldıramıyor. Bu başarılı strateji Android tarafı içinde gerekli. Ancak Android tarafında tek firma yok, birden çok firma var, Google da yeterince lokomotif görevi üstlenemiyor, haliyle android'i ciddi bir tehlike bekliyor diyorum ben ve ahanda buraya yazıyorum.
İlerleyen zamanda Android tarafında sıkıntılar daha da artacak. Windows Mobile işletim sistemli Nokia'lar piyasa çıkmaya başlayınca haydi bakalım cümbüşe.
Kısacası şen şakrak(!) günler bekliyor bizleri. Bu arada Iphone emin adımlarla yolunda ilerliyor.
Geçtiğimiz günlerde Başarı elektronik Samsung'un resmi Android marketini hayata geçirdi: İndiroid.
Uluslararası arenada ise Google'ın Android hakimiyetinden rahatsızlık duyan Samsung yine BADA'yı açık kaynak kodlu hale getireceğini ifade etti.
HTC'nin kendi özerk android'i eli kulağında geliyor. Öte yandan iPhone-IOS sapa sağlam yoluna devam ediyor.
Android işletim sistemli akıllı telefon üreticisi olan firmalar böyle birbirini yerse bu pazarda artmakta olan android kullanılırlığı tekrar düşüşe geçebilir.
Android marketin tek olması oldukça önemli. Apple Appstore tek mi tek. Yıllardır kimse de burnundan kıl aldıramıyor. Bu başarılı strateji Android tarafı içinde gerekli. Ancak Android tarafında tek firma yok, birden çok firma var, Google da yeterince lokomotif görevi üstlenemiyor, haliyle android'i ciddi bir tehlike bekliyor diyorum ben ve ahanda buraya yazıyorum.
İlerleyen zamanda Android tarafında sıkıntılar daha da artacak. Windows Mobile işletim sistemli Nokia'lar piyasa çıkmaya başlayınca haydi bakalım cümbüşe.
Kısacası şen şakrak(!) günler bekliyor bizleri. Bu arada Iphone emin adımlarla yolunda ilerliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)