Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

15 Ağustos 2011

En Etkin Reklam ortamları hangisi




12 Ağustos 2011

Ramazan'da İnternet Kullanımı Nasıl?

TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, Ramazan ayında İnternet kullanımı rakamlarını açıkladı.

TTNET’in Ramazan ayının ilk 10 gününü ele alarak ortaya koyduğu sonuçlara göre Ramazan ayında internet kullanımı arttı ve internet trafiğinin yoğun olduğu saatlerde değişiklikler yaşandı. Ramazan’dan önceki günlerde TTNET abonelerinin interneti en yoğun kullandığı zaman dilimleri gün içinde 14:00- 16:00 arası ve akşamları ise 21:00 -23:00 arası olarak öne çıkıyordu.

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte internet trafiği 15:00-17:00 saatleri arasında yoğunlaşır hale geldi. Ramazan’ın gelmesiyle birlikte 15:00-17:00 saatleri arasındaki trafikte, ramazan öncesinde aynı zaman dilimine göre yüzde 18’lere ulaşan dikkat çekici bir artış yaşanıyor. Bu verilere göre TTNET kullanıcıları iftarı beklerken vakitlerini internette değerlendirmeyi tercih ediyorlar.

Hafta içi veri kullanımında, Ramazan öncesine göre yüzde 7’lik bir artış var. Gündüz saatlerinde ise bu artış yüzde 10’a çıkıyor. Hafta sonunda ise veri kullanımında, Ramazan öncesine göre yüzde 8,7’lik bir artış var. Hafta sonu gündüz saatlerinde ise Ramazan öncesine göre veri kullanımında artış yüzde 10,9’a çıkıyor. Ramazan ayında veri kullanımın en çok olduğu gün ise hafta içi cuma, hafta sonu cumartesi olarak öne çıkıyor. Ramazan öncesinde hafta içi internete en çok ilgi gösterilen gün perşembeydi. Ramazan öncesinde ve Ramazan boyunca hafta sonu en çok internet kullanılan gün cumartesi.


Ayrıca Ramazan içinde internet aracılığıyla sunulan eğlence içeriklerine ilgi artıyor. Buna göre Ramazan’da halkımız yüzde 6,5 oranında daha fazla video seyrediyor. Dosya paylaşımı ve indirmedeki artış ise yüzde 11,9 oranında.

TTNET’in sunduğu hizmetlere gösterilen ilgi de arttı. TTNET’in TV izleme olanağı veren Tivibu Web servisine gösterilen ilgi yüzde 11,3 oranında yükseldi. Ramazan ayından itibaren günlük toplam internet veri kullanımının yüzde 2,8’i Tivibu Web servisi için kullanılıyor. Tivibu Web akşam saatlerinde de en çok yoğun ilgiyi gören TTNET servisi. Tivibu Web’den sonra ilginin yükseldiği ikinci TTNET servisi TTNET Müzik.


Sayfa tıklamalarında da Ramazan ayında yüzde 17,7’lik bir artış yaşandı. Bu demek oluyor ki TTNET kullanıcıları Ramazan ayında internette daha fazla sörf yapıyor, yani daha fazla sayfa ziyaretinde bulunuyor. Sosyal paylaşım ağı Facebook’a ilgi Ramazan ayında yüzde 10, 3 oranında artış gösterdi. Ramazan ayında internette en fazla yapılan ilk 3 aktiviteyi şöyle sıralayabiliriz: Video izlemek, internette sörf yapmak ve sosyal ağlara girmek.

Ramazan ayında internet trafiğindeki artış illere göre farklılık gösteriyor. Ramazan’la birlikte internete ilgisi en çok artan il Çanakkale. Çanakkalelilerin internet trafiği yüzde 12,6 oranında arttı. Çanakkale’yi yüzde 12,1 oranıyla Edirne, yüzde 12 oranıyla Sinop takip ediyor. Bu rakamlara bakarak iftar saatinin uzamasının internet trafiğinde de artışa neden olduğu söylenebilir.



09 Ağustos 2011

Android Dünyayı Ele Geçiriyor

Android akıllı telefonların yükselişi inanılmaz bir hızla ilerliyor.

Canalys'in araştırma verilerine göre Android telefonlar, dünya akıllı telefon pazarının yüzde 48'lik bölümünü oluşturuyor. 2011'in ikinci çeyreğinde araştırma dahilindeki 56 ülkenin 35'inde zirveye oturmayı başaran Android telefonlar, toplam pazar payını yüzde 48'e ulaştırdı.

iOS da Altta Kalmadı, Symbian'ı Devirdi

Apple'ın iOS'u da bu yılın ikinci çeyreğinde önemli bir başarıya imza attı. Uzun süredir düşüşte olan Nokia'nın Symbian'ını geride bırakan iOS, Android'i geçecek gibi görünmüyor fakat yüzde 19'luk dünya pazar payıyla oldukça iddialı bir duruşa sahip.

Şimdi gözler Nokia-Microsoft ortaklığında piyasaya çıkacak olan Windows Phone Mango Nokia'lara çevrilmiş durumda. Bakalım Nokia bu platformda nasıl bir başarı ortaya koyacak, bekleyip göreceğiz.
























kaynak: techno-labs

07 Ağustos 2011

35 milyon kullanıcının bilgileri çalındı



Son 24 saatte, Güney Kore’deki 35 milyon SK Comms kullanıcısının bilgilerinin çalındığına dair yorumlar yapıldı. SK Comms; bölgedeki sosyal ağ iletişimi, cep telefonları ve anında mesajlaşma hizmetlerinin en büyük servis sağlayıcısı. Her ikisi de SK Comms’un altında olan Nate Portal ve Cryworld’de hesapları bulunan kullanıcılar, veri sızıntısından nasiplerini aldılar.

SK Comms Veri Kaybı
SK Comms’un sunduğu hizmetlerin içeriğinde servis sağlayıcısı; pek çok diğer firmanın aksine kullanıcının güvenliğini, en yüksek düzeyde öneme sahip olan kişisel bilgiler de dahil olmak üzere korumayı taahhüt ediyordu. Fakat ne yazık ki, alınan önlemler veri kaybı yaşanmasının önüne geçemedi. Çalınan bilgiler; kullanıcıların adlarını, e-posta adreslerini, iletişim bilgilerini ve hatta kan gruplarını bile içeriyordu.

Güney Kore’deki çevrimiçi manzara gerçekten ilginç ve bize bu olayın etkisi ile ilgili bir fikir verebilir. Ülkenin internet kullanım oranı yüksek ve internet hızı da Güney Kore’de yaygın olarak kullanılan mobil çevrimiçi bankacılık işlemleri gibi hizmetleri yürütebilmek için yeterince hızlı. Eğer kullanıcılar bütün çevrimiçi hesaplarında aynı şifreleri ve aynı bilgileri kullanıyorlarsa, siber suçluların da fazla yaratıcı olmalarına gerek kalmadan bu bilgeleri ele geçirmeleri mümkün.

Tüm bu olanlardan sonra, SK Comms veri kaybından etkilenen kullanıcılar için bazı tavsiyelerde bulundu. Aynı zamanda bu bildirilerinde, kullanıcılarının başlarına gelen bu olaydan dolayı çok üzgün olduklarını da eklediler. Daha fazla detaylı bilgi için: http://www.nate.com/nateInfo/noticeInfo.aspx

Önceki Veri Sızıntılarından Alınabilecek Dersler

Bir kullanıcının dikkat etmesi gereken en önemli şey, her çevrimiçi hesabı için farklı şifreler kullanmaktır. Daha önceki veri sızıntısı olayları göz önüne alındığında bu kuralın hiç değişmediği görülebilir. Farklı şifreler yarattığınızda, her hangi bir hesabınızdan bilgi sızdırılmış olsa bile, diğer hesaplarınız için o anda bir kat daha güvenli durumda olursunuz.
Bu veri sızıntı, bu senenin en son bilgisayar korsanlıklarından bir tanesi. Şu ana kadar gördüklerimizden yola çıkarsak; siber suçluların, sadece sistemlerdeki zayıflıkları aramak yerine hedef bir firma üzerine kapsamlı bir araştırma yapmaları gerektiğini görebiliriz. Saldırıda ilk hareket, bulunan açığa göre, bir şebekeye ya da bir sosyal bir atakla sağlanabilir. Bu açık altyapıdaki bir güvenlik boşluğundan ya da korunmadığımız için ortaya çıkmış olabilir ve siber suçlular da en uygun araçları kullanıp ağa girebilirler. Bundan sonra, kullanıcı hiçbir şey anlamadan bilgiler dışarı sızdırılabilir, ta ki siber suçlular istedikleri bilgilere erişene kadar .