Hakkımda


Hakkımda: Computerworld, PcWorld, BThaber, Btnet.com.tr, Btdunyasi.net gibi basılı ve online yayınlarda editörlük, Yazı işleri müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Doğan Gazetecilik bünyesinde Arabam.com'da Kurumsal Satış Müdürlüğü görevinde bulundu. Tüm bu işlerinin yanı sıra Newtech dergisi'nde birkaç yıl köşe yazarlığı yaptı. Seminerler ve akademilerde dijital reklam üzerine çeşitli sunumlar ve eğitimler veriyor. Halen belogic.co dijital performans ajansında co-founder olarak profesyonel iş hayatına dijital reklam dünyasında devam ediyor.
Detaylı bilgi için tıklayınız

22 Kasım 2010

Girişimciler için araçlar


Girişimciler ne tip araçlarla projelerinde daha verimli olabilir, projelerini daha iyi tanıtabilir, daha iyi performanslar elde edebilir ? Bu sorunun cevabını ararken aklımıza gelen ve faydalı olacağını düşündüğümüz bir liste hazırladık.

Sunucu barındırma ve alan adı ile ilgili birçok girişimcinin kafasında birçok isim vardır. O nedenle zaten bildiğimiz sunucu barındırma ve alan adı firmalarından bahsetmedik.

Başlıklar ve liste uzayabilir, unuttuğumuz araçlar varsa da maliyet odaklı olmak şartı ile hangi aracı kullandığınızı ve size sağladığı faydayı da belirtebilirseniz diğer girişimciler için de kolaylık sağlayacaktır.

Proje Yönetimi

Basecamp: Fazla söze gerek yok sanırım, 37Signals firmasının bir ürünü ve en çok beğenilen yeni nesil proje yönetim araçlarının başında geliyor.

Teambox: Üç projeye kadar ücretsiz kullanabiliyorsunuz. E-Posta uyarıları ve basit arayüzü en büyük artısı.

Ortak Çalışma

Github: Kodunuzu depolamak, ortak kod yazmak için ideal. Taşeron firma ya da serbest çalışan yazılımcılarla çalışırken faydasını daha net görebilirsiniz.

Socialwok: Takım içi iletişim için güzel bir araç. Takımınız için facebook diye de düşünebilirsiniz.

99 Translations: Eğer global bir proje düşünüyorsanız bu site ve gönülllüler sayesinde sitenizi başka dillere de çevirtebilirsiniz.

Web Yönetimi

Google Analytics: Çok söze gerek yok sanırım, sitenizin, ziyaterçi, ziyaret tüm bilgilerini takip etmeniz için kullanmanız gereken en öncelikli araç.

Google Apps: Kendi alan adınızla e-posta kullanımı için altyapı olarak Google Apps kullanabilirsiniz.

Google Web Yöneticisi Araçları: Sitenizin özellikle arama motorları tarafından daha rahat taranması için site haritası yükleyebileceğiniz bir araç.

Google AdWords Reklam Planlama: Buradan hedef kitle seçerek doğru kitleye doğru reklamı yapabilir ve performansınızı ölçebilirsiniz.

Chartbeat: Google Analytics’e rakip diğer bir site analiz aracı.

Crazy Egg: Sitenizin kullanılabilirliğini ölçmek isterseniz sitenizdeki tıklanma bölgelerini ısı haritası şeklinde gösteren bir araç.

Tanıtım

Crunchbase: Girişiminiz varsa buraya bilgilerini girebilir, yatırımcı ve diğer girişimcilerin görmesini ve takip etmesini sağlayabilirsiniz.

Venturebeat: Crunchbase ile benzer bir site. Girişiminizi buraya girerek başkalarının sizi daha rahat bulmasını sağlayabilirsiniz.

Sprouter: Girişiminizi buraya girerek sizinle benzer kişileri bulabilir, yatırımcıların size daha rahat ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

TheFunded: Girişimciler için birçok kaynağa ulaşabileceğiniz bir site.

KillerStartups: Girişiminiz hakkında bilgiler girebilir ve başkalarının girişiminiz ile ilgili değerlendirmelerini dinleyebilirsiniz.

YouNoodle: Girişiminizle ilgili çevrenizi genişletebileceğiniz bir site.

E-Posta

Sendloop: E-Posta pazarlama yapmak istiyorsanız, listenizi gönderip sonra da mesajınızı hazırlayıp tanıtım yapabileceğiniz ve sonrasında performansı ölçebileceğiniz bir araç.

EasyMsg: Sendloop benzeri başka bir e-posta pazarlama aracı.

Sendmail: Açık kaynak e-posta sunucusu. Interaktif bir e-posta yapısı kullanmak istiyorsanız kullanabilirsiniz.

SendGrid: Uygulamanızdan kolay kurulumlu bir e-posta sunucusuna bağlanarak rahat bir şekilde e-posta göndermek istiyorsanız kullanabilirsiniz.

SPF: Gönderdiğiniz e-postaların “spam” olarak değerlendirilmemesi için bu kayıtları yapmanız gerekiyor.

Kullanılabilirlik ve Tasarım

UI-Patterns: Amerika’yı yeniden keşfetmek yerine “başkaları kullanılabilirlik adına neler yapmış ? ne sorunlar yaşamış? en iyi çözümler ne?” gibi soruların cevaplarını bulabileceğiniz bir site.

Patternry: UI-Patterns benzeri başka bir site.

Açık Kaynak Araçlar

Sphinx: Açık kaynak arama motoru. Siteniz içerisinde aramanın önemi çok ise bu sunucuyu kullanabilirsiniz.

Spree: Ruby on Rails için açık kaynak e-ticaret altyapısı.

Elgg: Açık kaynak sosyal ağ motoru.

SocialEngine: Başka bir sosyal ağ motoru.

PeoplePods: Başka bir sosyal ağ motoru.

Sunucu Performansı

LoadImpact: Projenize uzaktan ve sizin belirleyeceğiniz bölgelerden ziyaretçi göndererek sitenizin performansını ölçebileceğiniz bir araç.

Pingdom: Sitenizin sunucu performansını takip edebileceğiniz bir araç.

Taşeron Kullanımı

GetACoder: Eğer amacınız demo bir ürün yapmak ise buradan profillere ve yapılan yorumlara bakarak serbest çalışan yazılımcılar bulabilir veya Hindistan, Rusya, Ukrayna gibi ülkelerden küçük yazılım evi firmalar bulabilirsiniz.

RentACoder: GetACoder ile aynı mantıkta çalışan başka bir site.

Destek ve Bilgi Paylaşımı

Quora: Belirli başlıklar altında sorular sorarak o başlıkları takip edenlerin sorunuzu daha rahat görmesini sağlayabiliyor ve ilgili kişilerden cevaplar alabiliyorsunuz.

Stackoverflow: Özellikle yazılım ile ilgili sorularınıza cevaplar bulabildiğiniz bir site.

Beta ve Geri Bildirim

Prefinery: Siteniz için beta kullanıcı istiyorsanız ve bunu davetiye kodu göndererek yapmak istiyorsanız bunun için düşünülmüş hazır bir araç.

CrowdSound: Siteniz ile ilgili geri bildirim almak için sitenize ekleyebileceğiniz bir araç.

UserVoice: Crowdsound ile aynı türden bir araç.

Zendesk: Crowdsound ile aynı türden bir araç.

Data Toplama

80legs: Bir siteyi taramak istiyorsanız, 80legs ile “cloud” olmanın avantajı ile farklı ip’lerden o siteye ulaşarak data toplayabiliyorsunuz.

Web-Harvest: 80legs benzeri açık kaynak data toplama aracı.

Data-Marketplace: Size belirli bir konuda data lazımsa buradan talep girebiliyorsunuz veya elinizde bir data olduğunda buradan satabiliyorsunuz. (Ör: Türkiye’deki emlakçıkların adresleri gibi…)

Sosyal Medya Yönetimi

Boomsonar: Markanız veya şirketiniz ile ilgili algı, marka ve müşteri yönetimi yapabileceğiniz bir araç.

Monitera: Angelabs tarafından geliştirilen ve sosyal medya takibi için hem içerik toplama hem de raporlama imkanı sunan bir araç.

Somedya: Mask Production’ın sosyal medya takip servisi geçtiğimiz ay yayına girmiş yeni bir araç.

Devlet

Ticaret Sicil Gazetesi: Belki sürekli kullanmayacağınız fakat favorilerinize kaydetmeniz gereken bir site.

Internet Vergi Dairesi: Vergi borcunuzdan ödemelerinize kadar birçok bilgi içeren ve düzenli olarak takip etmeniz gereken bir site.

Kaynak: Webrazzi

07 Ekim 2010

Arabam.com Yenilendi!

Arabam.com Yeni reklam videosunu buradan izleyebilirsiniz:

 

14 Eylül 2010

Gelişen internetin 2025'e yansıması ne olacak?

‘Gelişen İnternet’ araştırması önümüzdeki 15 yıl içerisinde internetin nasıl şekilleneceğini ortaya koyuyor.



Cisco, günümüzde 2 milyar kullanıcısıyla 3 trilyon dolarlık pazar büyüklüğüne sahip olan internetin 2025 yılında nasıl büyüyeceğini ortaya koyan “Gelişen İnternet” adlı raporunu yayınladı. Araştırmada önümüzdeki 15 yıl içerisinde internetin potansiyelinin son noktasına varıp varmayacağı sorgulanıyor. Gelecekte internetin yolunu belirleyecek itici güçlerin ve belirsizliklerin araştırıldığı bu araştırmada tüm dünya nüfusunun internete bağlı olması durumunda küresel refahı, iş üretimini, eğitimi ve sosyal etkileşimi artırabileceğine dikkat çekiliyor.

Gelecekte internetle tanışması beklenen yeni kullanıcı kitlesinin büyük bir bölümünün gelişmekte olan piyasalardan olacağına dikkat çeken raporun eş yazarı ve Cisco Gelişmekte Olan Piyasalar Strateji ve Ekonomi Direktörü Enrique Rueda-Sabater, “Bu yeni kitle halihazırdaki 2 milyar kullanıcıdan çok farklı olacak. Küresel iş modelleri ve ulusal politikalar eski beklentilere, davranışlara, tavırlara, tercihlere ve başarılara dayandırıldığı takdirde çökebilir ve başarısız olabilirler” diye konuşuyor.

Araştırma, internetin geleceğine damga vuracak şu beş ana bulguya dikkat çekiyor:

• İnternete bağlı pazarlardaki en büyük büyüme günümüzün yüksek gelirli veya “gelişmiş” ekonomileri dışında gerçekleşecek.

• İnternetin küresel yönetimi büyük oranda değişmeyecek.

• "Dijital yerlilerin" internet ile bağları önceki nesillere göre önemli ölçüde farklı şekillerde olacak.

• Q klavye internetin ana arayüzü olmaktan çıkacak.

• Tüketiciler internet bağlantısı için çok farklı ödeme yollarını seçebilecek. Sabit fiyatlı ödeme seçenekleri giderek azalacak.

İnternetin geleceğini etkileyecek değişimlerin ne yönde olacağına yönelik birçok belirsizlik bulunmasına karşın rapor gelecekte şu dört farklı senaryonun yaşanabileceğini ortaya koyuyor:

Değişken sınırlar: Gelecekte internetin daha yaygın ve dağınık biçimde olacağını öngören bu olumlu senaryoya göre teknoloji, internete bağlanmayı ve cihazları daha da düşük maliyetli hale getirecek ve dünya çapındaki talepler hızlı biçimde karşılanabilecek.

Güvensiz büyüme: Hükümet ve uluslararası kuruluşların önleyici yeteneklerine karşı gelmek için yapılan acımasız siber saldırılar ve kullanıcıların aşırı güvenlikten sıkıldığı bir internet ortamının gelişeceğinin öngörüldüğü bu senaryoda güvenli alternatiflerin ortaya çıkacağı, ancak çok pahalı olacağı belirtiliyor.

Yerine getirilemeyen vaadler: Ekonomik durgunluğun süregeldiği bir dünyada internetin yayılımının azalacağının düşünüldüğü bu senaryoda korumacı politikaların ağ teknolojilerinin gelişimini engelleyeceği ve bunun da ekonomik zayıflığı artıracağı kaydediliyor.

Yoğun ilgi: İnternetin kendi başarısının kurbanı olacağının öngörüldüğü bu senaryoda ise IP bazlı hizmetlere olan aşırı talebin darboğazlar yaratacağı ve beklentiler ile gerçek internet kullanımı arasında büyük uçurumlar yaratacağına işaret ediliyor.

Kaynak: BTnet

26 Ağustos 2010

Dünyanın en riskli ülkesi Türkiye


Antivirüs yazılımlarıyla bilinen AVG, ülkelere göre zararlı yazılım oranlarını ortaya koydu. 144 ülkede 127 milyon bilgisayar üzerinden alınan bilgilere göre yapılan araştırmada Türkiye en riskli ülkeler sıralamasında birinci sırada yer aldı.



Türkiye'nin başı çektiği listede Rusya ikinci sırada yer alırken, Ermenistan üçüncü, Azerbaycan dördüncü ve Bangladeş de beşinci sırada yer alıyor.

Dünya ortalaması her 71 kullanıcıdan birinin siber tehlike ile karşılaştığını gösteriyor. Türkiye'de her 10 kullanıcıdan biri risk altında bulunuyor.

Peki neden ülkemizin de dahil olduğu riskli bölgeler oluşuyor. Rapora göre bunun birçok sebebi bulunuyor. Yasal olmayan ya da yarı yasal olarak nitelendirilebilecek riskli sitelerden indirme yapılması en riskli eylemi oluşturuyor.

Link ve dosya paylaşımının da sık olması bu tehditleri artırıyor. Ayrıca Internet kafeler ve insanların bilgisayarları sıkça ortak kullandığı yerler de tehditleri artırmaya sebep oluyor.

Peki hangi ülkeler güvenli?

Diğer taraftan Afrika ülkelerinde durum farklı gözüküyor. Sierra Leone dünyanın en güvenli ülkeleri arasında birinci sırada bulunuyor. Bir diğer Afrika ülkesi Nijer de güvenli ülkelerin başında yer alıyor. Togo ve Namibya da ilk beşte kendine yer buluyor. En güvenli ülkeler arasında üçüncü sırada Japonya'nın yer alması ise şaşırtıcı bir veri olarak karşımızda duruyor.

Afrika ülkelerinde bilgisayar kullanımı az olduğundan saldırı sayısının da az olması şaşılmayacak bir durum, ancak Japonya listede üçüncü sırada yer alarak tüm gelişmiş ülkelerin bir adım önünde olduğunu gösteriyor. Japonya'da sadece 403 kullanıcıdan biri tehlike ile karşı karşıya kalıyor.

Dünyanın diğer önde gelen ülkelerine bakıldığında Amerika Birleşik Devletleri'nde her 48 internet kullanıcısından biri risk altında bulunurken, Birleşik Krallıkta 63 kullanıcıdan biri saldırılara maruz kalıyor.

Yayınlanan raporun orijinaline ve detaylarına http://avg.typepad.com/files/internet-virus-release-english-final-1.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.

Kaynak: BTnet